مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان از توسعه مخابرات به عنوان یکی از زیر ساخت های توسعه اقتصادی نام برد و گفت: 19.4 درصد از خانوارهای در سطح استان به اینترنت دسترسی دارند.
کد خبر: ۸۶۷۴۹۴۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آزاد حکمت مدیرعامل شرکت مخابرات استانکردستان ضمن تبریک هفته ارتباطات و اهمیت فعالیت در این حوزه گفت: امیدوارم در سال جدید با عزم راسخ و عمل به شعار انتخاب شده ی سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل" بتوانیم بیشتر از سال های گذشته با ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان گام بر داریم.

وی اظهار کرد: در عصر حاضر ارتباطات یکی از اهرمهای مهم و اساسی در زندگی اجتماعی انسان ها محسوب می شود به طوری که نقش آن در توسعه همه جانبه کشور غیرقابل انکار است.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: کردستان جزو استان‌هایی است که عملکرد خوبی در سطح کشور را از لحاظ ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به مشترکین داشته که این نشان دهنده رشد سطح فرهنگ،تمایل و اشتیاق مردم به استفاده از خدمات شرکت مخابرات است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم کمبودهای مالی، شرکت مخابرات کارهای زیرساختی بزرگی در استان انجام داده است، افزود: یکی از مهمتریناین اقدامات توسعه تجهیزات DWDM بود که ظرفیت انتقال استان را 54 برابر افزایش داده است.

حکمت با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش همکاران این شرکت توانستیم نسل‌های جدید تلفن همراه را وارد استان کنیم خاطر نشان ساخت: در حال حاضر جزو استانهایی هستیم که بیشترین سطح استفاده از اینترنت در سطح کشور را در هر دو بخش اینترنت ADSL و موبایل را در استان داریم.

وی با بیان این مطلب که استفاده به روز و لحظه ای مشترکین از اینترنت نشان دهنده رشد، پیشرفت، ارتقای سطح سواد و فرهنگ مردم استان است افزود: درحال حاضر 141 هزار و 952 پورت ADSL منصوبه داریم که شرایط لازم را برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به متقاضیان جدید فراهم آورده است.

حکمت خاطر نشان کرد: درصد خانوارهایی که در سطح استان به اینترنت دسترسی دارند 19.4 است.

وی افزود: با افزایش، نصب و توسعه سایت های جدید در سال گذشته توانستیم تعداد 100 سایت تلفن همراه را با همت و تلاش همکاران به سایت های مخابراتی استان اضافه کنیم که در مجموع تعداد 443 سایت BTS در استان مشغول بکار می باشد.

حکمت افزود:در حال حاضر تعداد یک میلیون و306هزار و 98 شماره تلفن همراه اول در دو بخش دائمی و اعتباری در استان با ضریب نفوذ 85 درصد مشغول بکار است.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان در ادامه اظهار داشت: تعداد 853 روستای استان تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات مخابراتی در روستاها یکی از برنامه های دارای اولویت شرکت مخابرات است اعلام کرد: تاکنون توانسته ایم امکانات فنی و زیر ساختی اینترنت پرسرعت را در 339 روستای استان نصب وتوسعه دهیم که اهالی بیش 500 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

حکمت با بیان اینکه ازتعداد182کافوی نوری موجود در حوزه تلفن ثابت استان کردستان، تعداد 43مورد آن را در سال گذشته افزایش و توسعه دادیم افزود: با وجود کارهای زیر ساختی و وجود مشکلات فنی در این حوزه تلاش بر این بود که بستر مطمئن و بدون خطا را در اختیار مشترکین قرار دهیم تا از مزایای خدمات تلفن ثابت به راحتی بهره مند شوند.

حکمت یادآور شد: در حال حاضر تعداد 551 هزار و 624 شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد که از این آمار تعداد 516 هزار و 655 شماره آن با ضریب نفوذ 33.48مشغول بکار است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و 601 روستا و اماکن دارای ارتباط در استان وجود دارد که تعداد یک هزار و 502 روستای آن از خدمات تلفن خانگی بهرهمند هستند.

حکمت با اشاره به توسعه و افزایش سایت های wll روستایی استان اعلام کرد: خوشبختانه با فراهم کردن زیر ساخت ها و امکانات مخابراتی روز توانسته ایم ضریب نفوذ تلفن روستایی ثابت و wll را به 26.70 برسانیم.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مخابرات استان در ادامه بیان داشت: متاسفانه مردم براساس شایعاتی که در راستای ضرر امواج دکل‌های مخابراتی در استان شکل گرفته اجازه نصب دکل‌ها را در برخی مناطق نمی‌دهند و مانع نصب دکل‌های مخابراتی می‌شوند که این امر موجب می شود بعضی قسمتها از خدمات مخابراتی محروم باشند.

وی همچنین یادآورشد: همه تجهیزات مخابراتی توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی کشور ارزیابی و بعد از دریافت تاییدیه مورد استفاده و نصب قرار می‌گیرند.

حکمت در پایان از مسولین و دستگاههای زیربط خواستار شد در راستای شفاف سازی و بی ضرر بودن دکل های مخابراتی در افکار عمومی با شرکت مخابرات همکاری نمایند وتلاش و نقش هدایت محوری خود را در این حوزه بکارگیرند.


ارسال نظرات