رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:

گوشت و تخم بلدرچین را با بسته‌بندی فاقد برچسب بهداشتی نخرید

از خرید گوشت و تخم بلدرچین به صورت فله و یا با بسته‌بندی فاقد برچسب بهداشتی خودداری نمایید.
کد خبر: ۸۶۷۴۹۴۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از خرید گوشت و تخم بلدرچین به صورت فله و یا با بسته‌بندی فاقد برچسب بهداشتی خودداری نمایید.

علی اشرفی افزود: شماری از پرورش دهندگان بلدرچین در استان زنجان، اقدام به بسته بندی غیرمجاز گوشت و تخم بلدرچین می کنند که اغلب این بسته‌بندی‌ها تحت نظارت دامپزشکی انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: زنجانی‌ها هنگام خرید گوشت و تخم بلدرچین به کد پروانه بهره برداری از اداره کل دامپزشکی که باید روی برچسب مشخصات درج شود دقت کرده و از خرید هرگونه بسته‌بندی فاقد کد مربوطه اکیداً خودداری کنند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: باید توجه داشت که بسته‌بندی به تنهایی ملاک بهداشتی بودن فراورده های خام دامی نیست و بسته‌بندی‌هایی که فاقد نام شرکت، کد پروانه بهره‌برداری از اداره کل دامپزشکی استان، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و نشانی محل تولید باشند، از نظر این اداره کل غیر مجاز است.

وی تاکید کرد: تنها کشتارگاه های صنعتی و نیز کارگاه های بسته‌بندی مجاز با داشتن مسئول فنی بهداشتی می‌توانند نسبت به قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت و تخم بلدرچین اقدام نمایند و تخم بلدرچین‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها بیش از یک ماه باشد مورد تایید این اداره کل نیست.

اشرفی در پایان تصریح کرد: مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاههای تحت نظارت اداره دامپزشکی تهیه نمایند و هر گونه مورد مشکوک مرتبط با بهداشت فراورده های خام دامی را از طریق شماره 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

ارسال نظرات