خبرهای داغ:
در بازدید علمی نخبگان پیش‌بینی شد

ذخیره 3 میلیارد تن زغال‌سنگ در معادن طبس

نخبه کشوری گفت: حداقل پیش‌بینی نخبگان در این بازدید ذخیره حدود 3 میلیارد تن زغال‌سنگ است .
کد خبر: ۸۶۷۴۸۷۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، یک تیم 20 نفره شامل نخبگان استان‌های البرز و خراسان جنوبی به مدت سه روزه از معادن و نقاط گردشگری طبس بازدید کردند و همچنین با کارآفرینان این شهرستان دیدار کردند.

حمید یزدانیان سرپرست این تیم در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج ، در رابطه با بازدید از مناطق معدنی و نقاط گردشگری طبس، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به همراه جمعی از نخبگان تحت حمایت بنیاد نخبگان کشور در رشته‌های مختلف فنی و تخصصی از معادن زغال‌سنگ پروده طبس بازدید کردند.

وی هدف از این بازدید توسط نخبگان را تحقیق و پژوهش در زمینه زغال‌سنگ دانست و گفت: در دنیا از زغال‌سنگ صدها نوع محصول تولید می‌شود و اما در ایران متأسفانه در این راستا اقدام جدی صورت نگرفته است که امیدواریم این سفر نقطه آغاز مطالعه و پژوهش گسترده نخبگان برای باز کردن محور توسعه منطقه باشد.

این نخبه کشوری تصریح کرد: حداقل پیش‌بینی نخبگان در این بازدید ذخیره حدود 3 میلیارد تن زغال‌سنگ است در حالی که برداشت سالانه از این محدوده قریب به یک میلیون تن می‌باشد و چندین نسل بعد از ما نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.

یزدانیان بیان داشت: ظرفیت طبس برای توسعه و پیشرفت فوق‌العاده است و با برداشت یک میلیون تن در سال حدود 5 هزار شغل ایجاد می‌شود و در شرایط پسابرجام به راحتی قابل ارتقاء به برداشت چندین میلیون تن در سال خواهیم بود و می‌توان ظرفیت اشتغالزایی آن را نیز چند برابر کرد‌.

وی با اعلام این موضوع که زغال‌سنگ طبس، قادر به رفع بخش بزرگی از مشکل بیکاری شرق کشور می‌باشد، گفت: این ایده بزرگ نیازمند همدلی، وحدت و همکاری گسترده مدیران و گروه‌های مختلف با سلایق متفاوت در شهرستان و استان است.

این نخبه کشوری از تلاش‌های ریاست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی تقدیر کرد و گفت: برای انجام این سفر زحمت‌های زیادی کشیده شد و ایده‌های بسیار خوبی برای ادامه این فرایند داده شد که امید است بتوانیم گام‌های بلندی برای رفع مشکل بیکاری نه تنها استان بلکه استان‌های همجوار برداشته شود.

انتهای پیام/ 19

ارسال نظرات
پر بیننده ها