فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: درخواست ما از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد این است که در ارتباط با وضعیت فرهنگی شهر مشهد جدی‌تر عمل شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۹۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورا اظهار داشت: خرج کردن از نام امام رضا(ع) توسط مسئولان، ما را بدهکار می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر مسئولان از شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور یاد می‌کنند گفت: مسئولان باید توجه کنند که آیا واقعاً شرایط فرهنگی موجود در شهر مشهد با نام‌هایی که برای این شهر به کار می‌برند تناسبی دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: اگر مسئولان به این نتیجه برسند که شرایط فرهنگی هیچ تناسبی با نام پایتخت معنوی کشور ندارد باید بدانند که به کار بردن اینگونه القاب برای شهر مشهد هزینه‌بر بوده و قطعاً ما را به امام هشتم بدهکار می‌کند.

وی تاکید کرد: به نیابت از مردم بیان می‌کنم که در سال اقدام و عمل باید در فعالیت‌ها هماهنگ‌تر و جدی‌تر تلاش کنیم زیرا این مردم بسیار لایق بوده و ثابت کرده‌اند که قدرشناس فعالیت‌های انقلاب اسلامی هستند.

نظری تصریح کرد: درخواست ما از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد این است که در ارتباط با وضعیت فرهنگی شهر مشهد جدی‌تر عمل شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: اعتقاد داریم می‌شود بسیاری از موضوعات را در مشهد حل کرد و اگر ما یک اتفاق فکری و نظری در مرحله اول و در گام دوم در بحث اقدام و عمل را به کار بگیریم بسیاری از مشکلات شهر مشهد برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شمال مشهد گرفتاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داریم اما در بخش‌های دیگر شهر مشهد مشکلات فرهنگی پنهان داریم و باید فکری برای اینها کرد.

سردار نظری عنوان کرد: یکی از دلایلی که در این بخش‌ها ما دچار این چالش‌ها هستیم این است که پایگاه‌های دینی و اعتقادی به عنوان مساجد در این بخش از مشهد کم است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: امروزه در بخش‌هایی مثل سجاد، فرامرز، قاسم آباد و آب و برق نسبت به جمعیت و کالبد شهری میزان و تعداد مساجد بسیار کم بوده و اتفاقات در این مناطق نیز برای ما مثل روز روشن است.

وی بیان اینکه نظام مسجد سازی در فرهنگ سازی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد گفت: برخی در بحث مسجد سازی بنا دارند تا مساجد دو هزار متری با هزینه های بالا ایجاد کنند.

نظری تصریح کرد: دسترسی به مساجد در سطح شهر باید آسان و تعداد مساجد باید افزایش پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: سپاه با بهره گیری از نیروهای مردمی و بسیجی در حال حاضر آمادگی همکاری جهت ساخت مساجد در شهر مشهد را دارد و می‌تواند این موضوع مهم را به بهترین شکل محقق کند.

وی با اشاره به پادگان ثامن الائمه شهرستان حمیدیه گفت: در ایام عید همراه با کاروان راهیان نور در این پادگان حضور یافته و وضعیت را خوب ارزیابی کردم اما باید به جرات گفت شرایط پادگان در خور و شان امام رضا(ع) و شهر مشهد نیست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها