خبرهای داغ:
رییس اداره زکات استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته، 9 میلیارد تومان زکات از سراسر استان اصفهان جمع آوری شد که این میزان نسبت به مورد مشابه سال قبل آن 50 میلیارد ریال کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۴۶۷۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر در شورای زکات آران و بیدگل در کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: با وجود تلاش‌های فراوان امسال دولت طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی معادل به علاوه 10 درصد زکات تشویقی را پرداخت نکرد و این خود دلیلی بر کاهش شدید میزان زکات در بیشتر استان‌ها از جمله اصفهان شد.

وی اظهار کرد: خشکسالی بی سابقه سال گذشته زراعی در شرق اصفهان و همچنین حذف زکات تشویقی توسط دولت از مهم‌ترین دلایل کاهش زکات استان است.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: امیدواریم با بارندگی‌های نسبتا مناسب در شرق و غرب استان و برنامه‌ریزی برای تبلیغات بیشتر به ویژه از طریق صدا و سیما در سال آینده شاهد افزایش میزان زکات دریافتی از کشاورزان باشیم.

هم‌چنین رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) آران و بیدگل گفت: سال گذشته 365 میلیون تومان زکات از کشاورزان آران و بیدگل جمع آوری شد که از این میزان 253 میلیون تومان برای طرح‌های عمرانی و مابقی جهت کمک به محرومین اختصاص یافت.

اصغرخادم افزود: با وجود تلاش‌های فراوان در جمع آوری زکات، نبود زکات تشویقی موجب کاهش شدید میزان زکات دریافتی در آران و بیدگل شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) آران و بیدگل هستند که 350 نفر از این تعداد از بیمارهای صعب العلاج رنج برده و نیازمند کمک از طریق زکات و صدقات هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها