یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:
یک استاد دانشگاه گفت: گزینش های نادرست، قوانین دست و پا گیر، عدم اجرای قوانین موجود و فرهنگ بروکراسی که در جامعه هست و از همه مهم تر عدم نظارت، موجب فساد اداری در کشور شده و میزان بهره وری کارمندان را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۶۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

احمدرضا بسیج استاد فلسفه و کلام اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: گزینش های نادرست، قوانین دست و پا گیر، عدم اجرای قوانین موجود و فرهنگ بروکراسی که در جامعه هست و از همه مهم تر عدم نظارت، موجب فساد اداری در کشور شده و میزان بهره وری کارمندان را کاهش داده است.

وی با اشاره به راهکارهایی درباره کاهش این معضل در سیستم اداری کشور افزود: اگر در ادارات گزینش درست صورت گیرد و کیفیت نظارت بالا رود و در جایی که قانون وجود دارد در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام شود این مشکل رفع خواهد شد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اهمیت الگوگیری از نهج البلاغه و فرهنگ سازی وجدان کاری در نهاد ها و ادارات خاطر نشان کرد: مسئولان کشور باید دستورات قرآن کریم و سفارشات بزرگان دین اسلام را در نظر داشته باشند و آن را اجرایی کنند که در این صورت بسیاری از معضلات از جمله فساد در ادارات کاهش خواهد یافت.

ارسال نظرات