حجت الاسلام گواهی:

این 5 کار را انجام بده و بعد گناه کن

جشن شب میلاد امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در مسجد شهید بهشتی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۷۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛جشن شب میلاد امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام عبدالعلی گواهی و قرائت قرآن توسط محمد حسین سبز علی و شعر خوانی صابر خراسانی و اجرای محمد رضایی در مسجد شهید بهشتی برگزار شد.

اهم بیانات مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ به این شرح است:

برای شناخت ائمه ابتدا اطلاعات شناسنامه ای آنها را بدانیم

توصیه می کنم در شب و روز ولادت اولیای الهی و ائمه ی عصمت و طهارت، شناسنامه ی آنها را مطالعه بفرمایید. امام حسین علیه السلام در روز سوم شعبان سال چهارم هجرت در مدینه ی منوره متولد شد. نام مبارک ایشان حسین و کنیه ی ایشان اباعبدالله الحسین است. پدر بزرگوارشان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و نام مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.جوانانی که می خواهند انتخاب همسر کنند، بدانند مادر خیلی مهم است.مادر نقش کلیدی و بسیار مهم در تربیت فرزند دارد.

بچه های ما در این شرایط وانفسا، در شهری زندگی میکنیم که عجیب است، حوادث فرهنگی و ضدفرهنگی در آن اتفاق می افتد که متاسفانه هیچ کاری برای فرزندانمان انجام ندادیم. لقمه ی مشکوک به حرام میخوریم و زندگی هایمان آلوده شده است. اگر یک جوانی در خیابان راه می رود و دینش را حفظ میکند، باید به او سجده کنیم. یک تعبیری دوستمان داشت می گفتحضرت یوسف علیه السلام به خاطر اینکه یک زلیخا در زمانش بوده و هزاران مشکل داشته، آنطور به خدا پناه برد اما ما روزانه هزاران زلیخا در خیابان می بینیم.واقعا شرایط سختی است باید توسل به امام حسین علیه السلام و حضرت عباس کنیم تا دستمان را بگیرد. زن باید عفیفه باشد، مهمترین فاکتور است.

مدت عمر امام حسین علیه السلام 57 سال است. امام حسین علیه السلام ده سال امام بود و نهایت در سال 61 هجری قمری در کربلا شهید شد.

این 5 کار را انجام بده و بعد گناه کن

یک جوانی محضر امام حسین علیه السلام آمد و عرض کرد: من یک جوان گنهکاری هستم که نمی توانم در مقابل گناه صبر کنم. حضرت به او فرمود:افعل خمسة اشیاء و اذنب ما شئت، فاول ذلک: لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت، و الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت، و الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت، و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت، و الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت1؛

5 کار را انجام بده و بعد هر چقدر دلت خواست گناه انجام بده، اول از روزی خدا نخور. آن جوان می گوید هر طرف را نگاه کردم که آنرا بخورم دیدم برای خداست. هر چه گشت پیدا نکرد.

دوم نکته ای که حضرت فرمود: از سرزمین خدا دور شو، هرچه دلت می خواهد گناه بکن. این را هم نتوانست پیدا کند، همه جا سرزمین خدا بود.

سوم، امام حسین علیه السلام فرمود: جایی گناه انجام بده که خدا تو را نبیند.

چهارم اینکه وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می خواهی گناه کن.به عزرائیل بگو من نمی خواهم بمیرم. به فضل پروردگار ما در امنیت خوبی هستیم، اما در عراق یک فردی به من می گفت ما صبح که از منزل خارج می شویم وصیت نامه مان را می نویسیم. بالاخره اتفاق است و می افتد. شاید در حال گناه باشیم و بمیریم، برخی هستند که تلفنهای خودشان را قایم می کنند حال فرض کنید در همان حال بمیرد، افرادی زیادی بودند که به نیت گناه از خانه بیرون می روند و در همان جا زمان مرگش میرسد.

پنجم زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می برد در آتش وارد مشو و هر چه می خواهی گناه کن. اگر توانستی از دست مامور دوزخ فرار کنی، هر چه خواستی گناه کن.

کلاهمان را قاضی کنیم. امشب این روایت را یادگاری از ماه شعبان، بنویسیم و هر روز صبح یا هر موقع خواستی گناه بکنی به آن نگاه کن. مسائل مختلفی از گناه وجود دارد. گناه اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و...

اسلام هم در سرور و میلاد ائمه علیهم السلام خوشحال است.حدوث اسلام به واسطه ی بعثت پیغمبر صلی الله علیه و آله، و بقای آن بواسطه ی امام حسین علیه السلام بود.همانطور که می گوییم انقلاب ما حدوثش به خاطر امام خمینی رحمة الله علیه بوده، خامنه ای البقا شده است.

منبع :وارث

ارسال نظرات