آغاز بکار غرفه روستای دوستدار کتاب شمسی از استان یزد در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته اند و فعالیت های فرهنگی این روستا را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۴۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، با توجه به برگزیده شدن روستای شمسی رستاق به عنوان یکی از ده روستای برتر دوستدار کتاب کشور در سال گذشته، یکی از غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال جاری به این روستا اختصاص یافته است.
دهیار روستای شمسی با اعلام این خبر افزود: فعالان فرهنگی و هنری روستای شمسی از بیست و یکم الی بیست و پنجم اردیبهشت ماه در این نمایشگاه حضور یافته اند و فعالیت های فرهنگی این روستا رادر معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
علیرضا ملانوری برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، دعوت از فعالین حوزه کتاب جهت حضور و گفتگو در غرفه مذکور را از جمله فعالیت های این غرفه در بیست و نـهـمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست و ادامه داد: آذرخوانی (خواندن آثار مرحوم آذر یزدی) و گلستان خوانی همراه با اجرای زنده رادیویی و ارائه گزارش تصویری برنامه های فرهنگی و هنری انجام شده در روستای شمسی از دیگر برنامه های این غرفه است.

گفتنی است سال گذشته در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب کشور، روستای شمسی از میان هشتصد روستا و منطقه عشایری کشور که در این جشنواره شرکت کرده بودند به دلیل انجام فعالیت های چشمگیر و ارائه طرح های ابتکاری مناسب در حوزه کتاب به عنوان یکی از ده روستای برتر دوستدار کتاب کشور معرفی شد و طی مراسمی که هفدهم اسفند ماه سال گذشته با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شداز فعالان فرهنگی این روستا تجلیل بعمل امد.

علاقمندان جهت بازدید از غرفه روستای شمسی می توانند تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به بخش عمومی نمایشگاه، سالن ملل مراجعه نمایند.

IMG00001IMG00002

ارسال نظرات