یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی، نفی واردات در کشور است و متاسفانه ما ظرفیت هایی را در کشور داریم که با استفاده از آنها می توانیم از واردات خیلی از کالا ها به کشور خودداری کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۰۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از البرز،محمد فدایی معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی در دهمین جلسه شورای بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه های استان البرز که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه مسئله ارتباط بین صنعت و دانشگاه به علت شناخته نشدن خود مسئله حل نشده است، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی جریانی، ضد جریانی است که در حال حاضر در کشور موجود است و اگر این مسئله حل نشود باعث کاسته شدن سرعت پیشرفت اقتصاد کشور می شود.

فدایی با اشاره به اینکه از اهداف اقتصاد مقاومتی استقلال کشور می باشد، اظهار داشت: علاوه بر اینکه استقلال در همه مسائل در کشور ما اهمیت ویژه ای دارد، بحث مستقل بودن را نیز باید به عنوان یک مؤلفه دینی نگاه کرد.

وی یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی را نفی واردات در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما ظرفیت هایی را در کشور داریم که با استفاده از آنها می توانیم از واردات خیلی از کالا ها به کشور خودداری کنیم، اما به علت نهادی به عنوان اتاق بازرگانی که رسما متولی واردات در کشور است و وزرا مانع شدن واردات، به چالش کشیده می شود.

فدایی با اشاره به اینکه در ایران خام فروشی جریان دارد، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه ایران رتبه 1 و 2 نفت را دارد اما بنزین وارد می شود .

وی بیان داشت: صنایع ایران به نفت بستگی دارد و ما نفت را به ارزش افزوده تبدیل نمی کنیم و خام فروشی می کنیم .

 معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای تمام این مشکل‌ها راه حل عملی پیشنهاد می‌دهد، تصریح کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی موانع وجود دارد.

فدایی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی افزایش تولید، کارهای دانش بنیان و کار جهادی را عنوان کرد و افزود: مولفه‌های اقتصاد ریاضتی افزایش مالیات، سن بازنشستگی و کاهش سهم دولت در بودجه‌های عمومی است.


وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به صورت دوره‌ای و جدی در دانشگاه‌ها تدریس شود، اظهار داشت: این مسئله باید به صورت تفکیکی در حوزه‌های مختلف با توجه به نیاز کشور تدریس شود و اداره خود دانشگاه ها نیز باید با الگوی اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند و  به سمت استفاده از کالای داخلی بروند و به دولت و شهریه وابسته نباشند تا به صنعت گره بخورند.

معاون بسیج دانشجویی کشور در پایان به نقش فعالیت دانشگاه ها در زمینه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی ایران باید مانند صنعت نظامی ما که کسی جرات صحبت کردن درباره آن را ندارد،‌ شود.
 
ارسال نظرات