مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: تقویت اقتصاد و حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در حال پیشرفت بوده چراکه این اقتصاد زیربنای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۰۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، محمدحسین صادقی در نشست با اعضای هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین که در سالن اجتماعات آینده‌پژوهی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به وضعیت موجود کشور اظهار کرد: بحران اقتصادی از جمله تورم، رشد منفی اقتصاد و کمبود بودجه خام فروشی از مهمترین مشکلات موجود در کشور است.

وی افزود: خام‌فروشی گیاهان دارویی با ارزش افزوده ناچیز به کشورهایی همچون فرانسه و انگلستان از مشکلاتی است که در شرایط تحریم نیز با آن مواجه بوده‌ایم.

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ادامه داد: خام‌فروشی در تمام محصولات از جمله کشاورزی و معدنی وجود دارد و در این راستا نیز باید در بسیاری از زمینه‌ها به دانش فنی روز دنیا تسلط داشت.

صادقی تولید محصولات رقابتی برگرفته از اطلاعات دانش‌بنیان را یکی از مقوله‌های مهم در کشور دانست و یادآور شد: در کشور، دانش فنی روز در حوزه‌های مختلف مشاهده نمی‌شود که همین امر موجب رقابتی نبودن محصولات ایرانی در بازارهای جهانی شده است.

وی نبود فضای کسب و کار مناسب و بی‌توجهی به بازار ۸۰ میلیون تومانی داخل و ۴۰۰ میلیون تومانی اطراف کشور را از دیگر معضلات موجود کشور برشمرد.

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور عنوان کرد: برای تولیدات بهتر و پیشرفت باید به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود کشور توجه کرد تا زمینه رشد و پیشرفت حاصل شود.

* اقتصاد کشور از نوع اقتصاد سنتی است

صادقی اضافه کرد: اقتصاد کشور از نوع اقتصاد سنتی است و اقتصاد دانش‌بنیان کمتر مشاهده می‌شود چراکه کشورهای پیشرفته ثروت اصلی را از راه دانش کسب می‌کنند.

صادقی یادآور شد: تقویت اقتصاد و حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در حال پیشرفت بوده چراکه این اقتصاد زیربنای اقتصاد مقاومتی است.

مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: اگر اقتصاد دانش‌بنیان حاصل شود پیشرفت قابل چشمگیری را در کشور خواهیم داشت.

صادقی با بیان اینکه در بخش دانش فنی نقاط ضعفی وجود دارد، مطرح کرد: درآمد دولت محدود بوده و با اعتبارات قابل توجه بخش خصوصی می‌توان در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات