شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین، قویاً مراتب اعتراض خود را نسبت به لغو این تجمع مطالبه‌گرایانه اعلام می‌دارد و بدین وسیله اعلام می‌کند تا آخر بر موضع حقه خود پافشاری نموده و با جدیت خواستار مطالبه‌گری آحاد ملت نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۰۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در پی عدم صدور مجوز تجمع مطالبه گرانه اقتصادی در برابر اداره گمرک بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

متآسفانه بار دیگر در دولت تدبیر و امید شاهد بی‌تدبیری مسئولین در لغو تجمع دانشجویان در حمایت از تولید داخلی هستیم. بهانه مسئولین برای لغو این تجمع، تهییج احساسات کارگران از کار اخراج شده کارخانجات استان است.

به راستی در تجمع دانشجویان در حمایت از تولیدات داخلی چه مطلبی بیان می‌شد که مسئولین از بیان آن واهمه دارند؟ گویی دولت در پی ایجاد خفقان نامحسوس سیاسی برای جریان دلسوز نظام است. نتیجه حاصل از این خفقان دولت تنها نارضایتی بیشتر مردم و بی‌اعتمادی بیش از پیش آنها به دولت راستگویان خواهد بود.

گویا مسئولین عادت کرده‌اند در عوض حل مسائل به پاک کردن صورت مسئله بپردازند. دلیل اصلی اخراج و تعدیل نیرو در کارخانجات استان چه بوده است؟ مقصر اصلی بوجود آمدن این شرایط در بازار کار همانا خود مسئولین ذیربط هستند که با بی‌تدبیری محض در عوض حل کردن مشکل اشتغال و اقتصاد جامعه در پی برگزاری کنسرت‌ها و اختلاط زن و مرد نامحرم  در استان هستند.
دلیل اصلی درخواست برای برگزاری این تجمع، مطالبه فرمایشات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی  مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا بود؛ که این مسئله یکی از اصول مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. همان اصلی که مسئولین با واردات بی‌رویه محصولات درجه چندم دیگر کشورها موجب بیکار شدن کارگر ایرانی می‌شود که به بهانه همین موضوع مسئولین اجازه برگزاری تجمع را نداده‌اند.

تا  چه زمانی می‌خواهید با سیاسی‌کاری واقعیت‌های تلخ جامعه را پنهان کنید. مسئله اشتغال جوانان  و اقتصاد مانند برجام نیست که بتوان با لاپوشانی و پشت‌هم‌اندازی آن را محرمانه تلقی نمایید – البته محرمانه بودن برجام تنها برای ایران تعریف شده بود وگرنه دولت نامشروع رژیم صهیونیستی پیش از همه از محتوای برجام آگاه بود. تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نمی‌توان با حلوا حلوا کردن و ساخت آمارهای ساختگی و دروغ لاپوشانی کرد.

پس چه شد وعده صد روزه آقای روحانی که می‌خواست ناجی اقتصاد ایران باشد؟ اکنون نه تنها آن صد روز بلکه بیش از  هزار روز از آغاز کار دولت و بیش از صد روز نیز از اجرایی شدن برجام گذشته است ولی مردم نه تنها چیزی احساس نکرده‌اند بلکه روز به روز وضعیت وخیم‌تر می‌شود.

پرتاب کردن شعار کار ساده‌ای ست، جامه عمل پوشانیدن به آن شعارهاست که لاف‌زنان را از مردان عمل متمایز می‌کند. چه شد آن شعاری که می‌گفت باید هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ کارخانجات. اکنون که دیگر بهانه‌ای از بابت برجام و چرخ سانتریفیوژها ندارید پس چرا همچنان چرخ کارخانجات پنچر مانده است؟

نکند لغو این تجمع نیز مانند تمام مشکلات دیگر به دولت پیشین برمی‌گردد؟ آخر از بس در گوشمان خوانده‌اید که از خرابی آسفالت جاده‌ها تا نباریدن باران به دولت قبل مربوط است، اینطور در ذهن متبادر می‌شود که نکند دستی از غیب درخواست مجوز برای این تجمع را از سوی دولت‌مردان پیشین لغو کرده است؛ اگر اینطور است که برویم و از همان دولت‌مردان پیشین درخواست مجوز کنیم؟

مرغ پخته در دیگ به ادعای شما برای لغو تجمع دانشجویان می‌خندد. این که آسمان را به ریسمان بافته‌اید و به بهانه اعتراض کارگران اخراج شده تجمع دانشجویان را لغو کرده‌اید تنها باعث استهزای خود در میان مردم  و دانشجویان بابصیرت استان می‌شوید.
دیگر این بهانه‌ها برای مردم، نخ‌نما شده است. این مجوز را نیز لغو کردید اما با خود خلوت کنید و بین خود و خدایتان ببینید چه بر سر کارگران زحمت‌کش ایرانی آورده‌اید که حتی از اعتراض لسانی آنها نیز هراس دارید. خدا کند که لغو این مجوز به بهانه تبلیغات انتخاباتی شما نباشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین، قویاً مراتب اعتراض خود را نسبت به لغو این تجمع مطالبه‌گرایانه اعلام می‌دارد و بدین وسیله اعلام می‌کند تا آخر بر موضع حقه خود پافشاری نموده و با جدیت خواستار مطالبه‌گری آحاد ملت نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. از دولت محترم تدبیر و امید نیز انتظار می‌رود فضا را برای مطالبه‌گری قشر فرهیخته علی‌الخصوص دانشجویان فراهم نماید. دولت‌مردان در عوض آغوش گشودن برای اجنبی‌ها نیم‌نگاهی نیز به ظرفیت‌های داخلی بیاندازند و بدانند دانشجویان بسیجی در صورت مهیا شدن فضا آماده همکاری با هر دولتی هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات