مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی:

اقتصادمقاومتی راهکار مقابله با تهدید اقتصادی دشمن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی اقتصادمقاومتی را راهکار مقابله با تهدید اقتصادی دشمن دانست و گفت: در عصر حاضر حربه دشمن بهره‌گیری از حربه اقتصادی است و در این جنگ اقتصادی نیز باستی به مانند دوران دفاع مقدس همه احساس وظیفه کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۸۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

سردار نورخدا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در بحث مقابله با نفوذ دشمن اظهار داشت: ماموریت پدافند غیرعامل براساس تدابیر مقام‌معظم رهبری تبیین شده و بر همین اساس در پدافند غیرعامل به دنبال مصون سازی و ایمن سازی کشور به جای امن سازی هستیم.

وی با اشاره به تعبیر مقام‌معظم رهبری گفت: مقام‌معظم رهبری کشور را به بدن آدمی تشبیه ‌کردند و همانگونه که از بدن خود در مقابل عوامل خطرساز محافظت می‌کنیم پدافند غیرعامل نیز از کشور در مقابل عوامل خطرساز حفاظت کرده و کار پیشگیری را انجام می‌دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تصریح کرد: بحث پیشگیری نیازمند زیرساخت‌هایی در بخش عمرانی، انرژی و الکترونیکی است چراکه از ابتدای تولید، توزیع تا مصرف نیازمند ایمن‌سازی هستند که در این راستا جلساتی برگزار و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و در پایان ارزشیابی‌هایی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در بحث تهدیدات الکترونیکی معتقدیم گوشی‌های هوشمند ابزارهایی است که مورد سوء استفاده کنندگان قرار می‌گیرد چراکه این اصل برای ما محرض شده که دشمن هیچ یک از تکنولوژی‌های خود را از روی محبت به ما ارائه نمی‌کند بلکه از روی بغض و کینه است تا از این تکنولوژی برای جاسوسی و ضربه زدن به نظام اسلامی بهر‌ه‌مند شود.

سردار قاسمی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی گفت: دشمن اذعان کرده که خدمات الکترونیکی را بدون نیت به ما عرضه نمی‌کند مگر برای شناسایی توانمندی‌های ما، که می‌بایست ما این تهدیدات را در بخش الکترونیک بشناسیم تا بتوانیم راهکار مناسب برای پیشگیری را به کار گیریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی بیان کرد: در عرصه خدمات الکترونیک ماموریت پدافند غیرعامل را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم از جمله خود حفاظتی که در این بخش به شهروندان این آموزش را می‌دهیم که چگونه از ابزارهای الکترونیک استفاده کنند که گرفتار تاکتیک‌های دشمن قرار نگیرند چراکه گوشی‌های هوشمند آنگونه که منشا خدمات است می‌تواند مضرات بسیاری را به همراه داشته باشد از این‌رو باید نسبت به خطرات فضای مجازی آشنا شوند.

وی افزود: در عرصه فضای مجازی یکی دیگر از مباحث هک کردن و سرقت اطلاعات است که برای مقابله با این امور نیز زیرساخت‌هایی دیده شده تا بتوانیم در مواقع نیاز به بحث پیشگیری توجه داشته باشیم و مقابله لازم را با این تهدید انجام دهیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از تهدیداتی که با آن مواجه هستیم تهدیدات زیستی است و معتقدیم این تهدیدات جنگی است که دشمن راه‌اندازی کرده و سلاح‌ها و ادوات جنگی را به آزمایشگاه‌ها برده است و با بهره‌گیری از سلاح‌های ازمایشگاهی جامعه هدف خود را مورد هجمه قرار می‌دهد مانند امراض آزمایشگاهی به منظور آلوده کردن محیط جامعه هدف که برای پیشگیری در این بخش آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی را انجام می‌دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی با اشاره به نقش اقتصاد در امنیت کشور گفت: بحث اقتصاد در امنیت هر کشوری نقش چشم‌گیری دارد زمانی که گردش نقدینگی، اشتغال، درآمد و... در یک کشور در چرخش باشد آرامش بر کشور حاکم خواهد بود چراکه نیروی جوان کشور به اشتغال، تولید، خلاقیت و نوآوری مشغول خواهد بود و در این راستا به امنیت خانواده، اجتماع و کشور کمک می‌کند.

وی افزود: در بحث اقتصادمقاومتی که توجه به درون‌زا بودن یکی از مولفه‌های آن است توانمندی‌های درخور توجهی داریم که اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را احصاء، شناسایی و به نسل جوان منتقل کنیم می‌تواند در رشد اقتصادی مثمرثمر باشد.

سردار قاسمی تصریح کرد: در شرایطی که ما به اشتغال نیاز داریم نیازمند عزم ملی هستیم که به مانند دوران دفاع مقدس تهدید را جدی بگیریم، در عصر حاضر حربه دشمن بهره‌گیری از حربه اقتصادی است و در این جنگ اقتصادی نیز باستی به مانند دوران دفاع مقدس همه احساس وظیفه کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی ادامه داد: نسخه مقابل تهدید اقتصادی دشمن اقتصادمقاومتی است که باید به ظرفیت‌های داخلی از جمله امکانات، منابع و نیروی انسانی توجه داشته باشیم، در بحث امنیت همه سهیم هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات