رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد:

افتتاح ICUسوختگی در استانی با بیشترین سوختگی کشور

کد خبر: ۸۶۷۴۴۷۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به گزارش بسیج از یاسوج سید ذاکرسعیدی‌نژاد با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، در سال ۵۲ کلنگ‌زنی و در سال ۵۵ با ۲۵ تخت افتتاح شد، اظهار کرد: همزمان با رشد جمعیت و توسعه شهر یاسوج این بیمارستان نیز در بخش‌های مختلف توسعه پیدا کرد و اکنون با ۲۲۱ تخت، ۲۱ بخش کلینیکی و پاراکلینیکی، ۴۰ متخصص جراح  و شش فوق تخصص و ۶۰۰ پرسنل خدمات رسانی در حوزه سلامت و درمان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت انقلاب عظیمی در حوزه سلامت اتفاق افتاد، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی از جیب مردم از ۳۰ درصد به ۳ تا ۶ درصد رسید.

سعیدی نژاد ابراز داشت :طرح تحول سلامت طرحی بزرگ بود که مرتفع نمودن مشکلات بیماران و تکریم آنها از اولویت ها و سیاست هایس این طرح بود و با اجرای آن بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بالغ بر یکصد و 10 میلیارد ریال جهت کاهش فرانشیز پرداخت کرده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در حال حاضر با 221 تخت با 21 بخش کلینیکی و پاراکلینیکی با 40 متخصص جراحی، 6 فوق تخصص و 600 پرسنل خدمات‌رسانی می‌کندگفت: مطالبات این بیمارستان از بیمه‌های درمانی یکصد و 80 میلیاردریال می باشد.

وی از کاهش 60 درصدی مرگ و میر بیماران نیازمند احیا در این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت : بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در سال 93 دویست و هفتاد هزار بیمار را ویزیت کرد که در سال 94 این تعداد به 290 هزار نفر تغییر پیدا کرد .

سعیدی نژاد رشد مراجعه به بیمارستان شهید پزشکی را 25 درصد نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت ارزیابی کرد و در خبری مهم به اصحاب رسانه استان گفت :اولین مرکز ICU سوختی کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در ادامه گفت: با توجه به اینکه استان فاقد مرکز سوختگی ICU بوده و میزان سوختگی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری است  راه‌اندازی این مرکز را در دستور کار قرار دادیم و طی دو هفته آینده نیز افتتاح می‌شود.

وي ميزان اعتبار هزينه شده شده براي خريد، بهسازي و تجهيز بخش سوختگي بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج را افزون بر 10 ميليارد ريال اعلام كرد.

وی همچنین از هزینه 30 میلیارد ریالی بیمارستان شهید بهشتی در خصوص تجهیز دستگاه های پیشرفته علم پزشکی از جمله سنوگرافی ، رادیولوژی ، دستگاه اکسیژن ساز ، دستگاه شوک احیا، دستگاه امحاء زباله،دستگاه لاپاراسکپی ، اکو کاردیوگرافی و دستگاه میکروسکپ جراحی مغز خبر داد.

سعیدی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته و قبل از طرح تحول سلامت از هر یک هزار بیمار تعداد ۱۲۸ نفر به خارج از استان اعزام می‌شد افزود: خوشبختانه با جذب متخصص این تعداد به ۷۰ نفر کاهش یعنی کاهش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی با اشاره به اینکه در بحث خرید دارو و خدمات بیماران بستری ۱۰۰ درصد خدمات به بیماران در این بیمارستان ارائه می شود، عنوان کرد: تنها ۵ درصد خدمات این بیمارستان به عنوان خرید خدمت با بخش خصوصی قرارداد بسته شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ میلیون تومان برای توسعه ساختمان آزمایشگاه بیمارستان هزینه شد، گفت: مهاجرت مردم استان و شهر یاسوج برای انجام کارهای پزشکی و درمان ۵۵ درصد کاهش یافته است.

سعیدی نژاد در پایان با اشاره به این موضوع که بیمارستان شهید بهشتی تنها بیمارستان ترومای استان است گفت : بعد از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون بالغ بر 50 میبلیارد ریال هزینه تجهیز سرمایه ای و هتلینگ این بیمارستان شده است.


ارسال نظرات