رئیس سازمان جهاد کشاورزی از توان استان گفت: در خصوص تولید بذر اصلاح شده استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند پایلوتی برای صادرات این گونه محصولات به استان‌های دیگر باشد.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۵۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

جعفر گوهرگانی امروز در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به برگزاری ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این نشست هر یک از اعضا به تشریح برنامه‌های دستگاه‌های خود در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بخش‌هایی که بسیار پیش‌تر از این موضوع اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده بود سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی گفت: از سال قبل برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم و همزمان با فرمایش مقام معظم رهبری و فرمان نوروزی معظم‌له در ابتدای سال جدید کارها را با سرعت و دقت بیشتری در خصوص عملیاتی کردن این فرمان اجرایی شروع کردیم.

این مسؤول به ظرفیت‌های بسیار خوب جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما در هر زمینه‌ای اعم از زراعت و باغداری و طیور و شیلات قادر به تولیدات بسیار خوب در استان هستیم.

گوهرگانی شرط موفقیت در این زمینه را همکاری کشاورزان و باغداران و در کل بهره‌برداران با کارشناسان جهاد کشاورزی دانست و گفت: برای مثال در تولید گندم و جو کشاورزان باید مواردی را که کارشناسان ارائه می‌کنند مدنظر قرار دهند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه یکی از ظرفیت‌های بسیار بالای استان را در تولید مربوط به ماهیان سرابی و در قفس دانست و گفت: اکنون استان ما در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا در کشور یکی از استان‌های برتر و صاحب رتبه است که با تلاش بیشتر قادر به تولیدات بیشتری خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از توان استان در تولید سایر محصولات کشاورزی و باغی سخن به میان آورد و گفت: در خصوص تولید بذر اصلاح شده نیز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند پایلوتی برای صادرات این گونه محصولات به استان‌های دیگر باشد.

گوهرگانی تصریح کرد: باید با همکاری کشاورزان و همچنین کارشناسان و مسؤولان جهاد کشاورزی در زمینه‌های مختلف زمینه تولید بیشتر را فراهم کنیم.

وی گفت: در خصوص تولیدات باغی نیز این استان در زمره یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولاتی چون سیب و انگور قرار دارد که با ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای می‌توان به تولید هر چه بیشتر کمک کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یکی دیگر از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان را در خصوص تولیدات گیاهان دارویی ذکر کرد و گفت: منابع طبیعی استان تاکنون کارهای خوبی انجام داده که امیدواریم با گسترش این فعالیت در اراضی طبیعی استان شاهد تولید هر چه بیشتر و البته صادرات گیاهان دارویی کم‌نظیر استان به سایر نقاط کشور و البته صادرات به سایر کشورها باشیم.

ارسال نظرات