مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت :کانون فرهنگی و هنری با بیش از 75 هزار نفر عضو در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری در سراسر استان درحال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۵۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

حجت‌الاسلام رضا قاسمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مبارزه با تهاجم فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی مهم‌ترین اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به توسعه هسته‌های پژوهشی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: بنا به درخواست ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد و به دلیل اهمیت برنامه‌های پژوهشی در مساجد شاهد توسعه بیشتر این فعالیت‌ها در مساجد بوده‌ایم ضمن اینکه کانون‌های استان ما نیز به خوبی در حال انجام این مأموریت هستند.

وی به ظرفیت‌های بالقوه اعضاء کانون‌ها اشاره و اذعان کرد: با کمک و به کارگیری این ظرفیت‌ها می‌توان اقدام به ارائه طرح‌هایی کرد که ضمن معرفی فرهنگ بومی و محلی بتواند در تحقق اقتصاد مقاومتی که موضوع مهم و مورد توجه مقام معظم رهبری است، کارساز باشد.

این مسؤول؛ اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت و کارآفرینی را مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در کانون‌های مساجد عنوان کرد و گفت: تاکنون کارگاه‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی در راستای این موضوعات برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری در سراسر استان در حال فعالیت هستند، گفت: بیشترین تراکم کانون‌ها به لحاظ جمعیتی در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه هستند.

قاسمی؛ برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف مانند کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جشنواره مدهامتان، فعالیت‌های نمایشی، جشنواره‌های شعر، حمایت از خانه‌های نور و تشکیل هسته‌های پژوهشی در کانون‌های مساجد را از جمله اقدامات دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود 54 هسته پژوهشی در کانون‌ها شکل گرفته و در حال فعالیت هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از ثبت، ساماندهی و درجه‌بندی هسته‌های پژوهشی در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است در سال 95 هسته‌های پژوهشی جهت دریافت هزینه و اعتبار طبق توانایی، سابقه اعضاء و طرح‌های ارائه داده رتبه‌بندی و ساماندهی شوند.

وی در پایان گفت: حدود 540 کانون فرهنگی و هنری با بیش از 75 هزار نفر عضو در سه حوزه شهری، روستایی و عشایری در سراسر کهگیلویه و بویراحمد درحال فعالیت هستند.

ارسال نظرات