مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی:
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های ویژه اوقات فراغت باید خلاقیت و نوآوری را در بین نوجوانان به بهترین شکل شکوفا کند.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۷۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طراحی شده و در نهایت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، باید خلاقیت و نوآوری آنها را به بهترین شکل شکوفا کرده و زمینه را برای رشد آنها فراهم کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز خشنودی از این موضوع که برای مفید واقع شدن برنامه‌‌های ویژه اوقات فراغت باید تعهدات و الزامات تحصیلی، خانوادگی، شغلی، اجتماعی و ... مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید با در نظر گرفتن روحیه مخاطبان برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده و به مرحله اجرا گذاشت.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت باید خشنودکننده، آرام‌بخش و تامین‌کننده نیازهای روحی و فکری افراد باشد، ادامه داد: هر چقدر که این سری برنامه‌ها برای مخاطبان دلنشین و مفید باشد، دلزدگی و احساس خستگی کمتری بین افراد به جا می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به دخیل بودن سن، طبقه اجتماعی و سطح فرهنگ در نوع فعالیت‌های اوقات فراغت هر سن و طبقه‌ای فعالیت خاصی را می‌طلبد، چه‌بسا در جامعه یا طبقه‌ای خاص اوقات فراغت آن قدر کوتاه شود، که حتی گنجایش استراحت را نداشته باشد.

بیگی با اظهار اینکه هرگونه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بدون در نظر گرفتن نکات مورد اشاره نه‌تنها اعتبار و ارزش علمی آن برنامه را زیر سوال می‌برد بلکه از کارآیی و مفید بودن هم به شدت می‌کاهد، گفت: برنامه‌های این چنین به جای آنکه زمینه‌ساز خلاقیت و نوآوری باشد، راه بروز اندک نبوغ را نیز سد می‌کند و قوای موجود را سرکوب یا منجمد می‌کند.

این فعال فرهنگی کارکردهای اصلی برنامه‌های ویژه اوقات فراغت را رفع خستگی، تفریح و سرگرمی، رشد و تعالی شخصیت عنوان کرد و بیان داشت: بنابراین مدیران و رابط‌های فرهنگی کانون مساجد استان باید ضمن در نظر گرفتن موارد مورد اشاره درراستای تدوین برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گام‌های بلندی بردارند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه با خطاب قرار دادن مسؤولان و رابطان کانون‌ها، تاکید کرد: باید برنامه‌های مفید و موثر برای سال جدید در نظر گرفته شود، به ویژه اینکه تعطیلات تابستانی را در پیش رو داریم دانش آموزان و دانشجویان وقت آزاد زیادی خواهند داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: از دیدگاه اغلب جامعه‌شناسان اوقات فراغت صرفا وقتی نیست، که فرد به کاری مشغول نباشد بلکه وقتی را اوقات فراغت اطلاق می‌کنند که در آن فرد از الزامات عملی و مسئولیت قانونی رها بوده و فعالیتی را آزادانه انتخاب کند تا در نهایت استعدادها و ظرفیت‌‌های نهفته وی رشد کرده به آرامش و خشنودی درونی دست پیدا کند.

ارسال نظرات