خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

تخصیص 30 درصد اعتبارات بخش کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص 30 درصد اعتبارات بخش کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اسمعیل‌ کریم‌زاده در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی به منظور بهبود وضعیت دریاچه ارومیه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام علاوه بر کاهش میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی زمینه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را فراهم می‌سازد، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده باید 40 درصد از حجم آب مصرفی را در بخش کشاورزی کاهش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان اراضی و باغاتی که زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته‌اند، اذعان داشت: یک هزار و 619 هکتار ار اراضی استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه علاوه بر این به منظور کاهش میزان هدررفت آب و صرفه‌جویی در آب مصرفی، آب از طریق لوله به اراضی و باغات کشاورزی می‌رسد، افزود: در این خصوص 95 کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

کریم‌زاده با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته، تا کنون توانسته‌ایم بیش از 12 میلیون مترمعکب طی سال در میزان مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، اعلام کرد: لازم است به منظور احیای دریاچه ارومیه بیش از این تلاش شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بااشاره به میزان اعتبار تخصیصی برای بخش کشاورزی از طریق ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: 297 میلیارد و 700 میلیون تومان به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

این مسؤول با بیان اینکه تا کنون فقط 30 درصد از این مبلغ واگذار شده است، ادامه داد: این مبلغ نیز به منظور تبدیل اراضی به آبیاری نوین، لوله‌کشی و انتقال آب و سایر اقدامات برای کاهش میزان مصرف آب هزینه شده است.

ارسال نظرات