خبرهای داغ:
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی از تولید 25 درصد فرآورده‌های دامی کشور توسط عشایر آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۶۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهرام زینال‌زاده اظهار داشت: آذربایجان غربی به واسطه دارا بودن مراتع سرسبز و وجود آب و هوای مناسب هر ساله پذیرای عشایر است که در این میان با آغاز فصل بهار شاهد کوچ عشایر به این مناطق می‌شویم.

وی تعداد عشایر استان آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 103 هزار نفر عشایر در مناطق ییلاقی استان آذربایجان غربی به ویژه در مرکز و شمال این استان با آغاز فصل بهار در مراتع مستقر شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده درآمد عشایر از طریق دامها و فرآورده‌های خام دامی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: 2 میلیون راس دام که عموما دام سبک هستند، توسط عشایر پرورش داده می‌شود و عشایر از تولیدات آنها ارتزاق می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه 25 درصد فرآورده‌های خام دامی کشور توسط عشایر آذربایجان غربی تولید می‌شود، اعلام کرد: تولید سالانه پشم در بین عشایر استان 500 تن بوده و 3 هزار تن نیز گوشت در سال توسط عشایر استان تولید می‌شود.

زینال‌زاده میزان تولید شیر توسط عشایر را در سال 50 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این شاهد هستیم که عشایر استان در بخش صنایع دستی نیز فعال هستند که بخشی از تولیدات عشایر استان آذربایجان غربی به سایر استانها نیز صادر می‌شود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه ایجاد راه مناسب، رفع محرومیت از مناطق عشایری استان اجرایی می‌شود، ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی مناطق عشایرنشین استان آذربایجان غربی هزینه شده بود.

ارسال نظرات