به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: رئیس دولت تدبیر و امید به کرمان می‌آید و با مردم کرمان دیدار خواهد کرد در این دیدار گویا چنانچه کفگیر دولت در استقبال‌های سرد و بی‌روح از جناب رئیسشان به ته‌دیگ خورده، با تدابیر ویژه اخیر سعی بر جبران مافات دارد که از این قبیل تدابیر به ابلاغیه الزام آور آموزش و پرورش به معلمان در خصوص استقبال زورکی از رئیس جمهور محبوب قلبها نام برد!.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۵۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان : رئیس دولت تدبیر و امید به کرمان می‌آید و با مردم کرمان دیدار خواهد کرد در این دیدار گویا چنانچه کفگیر دولت در استقبال‌های سرد و بی‌روح از جناب رئیسشان به ته‌دیگ خورده، با تدابیر ویژه اخیر سعی بر جبران مافات دارد که از این قبیل تدابیر به ابلاغیه الزام آور آموزش و پرورش به معلمان در خصوص استقبال زورکی از رئیس جمهور محبوب قلبها نام برد!.
با هزینه تشریفات سفر روحانی به کرمان چه مشکلاتی حل می شد؟ /چشمه ای از مشکلات سر به مهر شده مردم بم /پروژه هایی که برای چندمین بار توسط معاونین دولت افتتاح می شوند؟!
پس از استقبال سرد و کمرنگ مردم استان مازندران از جناب رئیس‌جمهور که تأثیر منفی بسیاری بر شوهای تبلیغاتی دولتی‌ها در پی داشت، اکنون برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام‌گرفته است تا استقبالی پرشور هرچند تصنعی از رئیس دولت کلید به عمل آید، تدابیری پرهزینه با تبلیغاتی دولتی که سطح کلیه شهرهای استان کرمان را پرکرده و این چاره‌اندیشی به تشکیل کاروان تدبیر و امید نیز انجامیده است، از تبلیغات متعدد بنری در میدان‌ها گرفته تا تبلیغات در فضای مجازی و تهدید و تطمیع؟!.
با هزینه تشریفات سفر روحانی به کرمان چه مشکلاتی حل می شد؟ /چشمه ای از مشکلات سر به مهر شده مردم بم /پروژه هایی که برای چندمین بار توسط معاونین دولت افتتاح می شوند؟!
استقبال از رئیس جمهور در مازندران
قصه این است که کاروان‌هایی از کلیه شهرهای استان کرمان شکل‌گرفته و به‌شدت تبلیغ می‌شود که در مواردی زور دولتی را نیز شامل می‌شود،
از چند روز قبل تریبون ها به صدا در آمده که آقایان، خانم‌ها، پیر و جوان، زن و مرد بشتابید که رییس‌جمهورتان خواهد آمد، به کاروان امید بپیوندید تا سعادت استقبال از روحانی محبوب نصیبتان شود که اگر از شما سلب توفیق شود، خطر قطع شدن یارانه در کمینتان است پس‌ازاین توفیق اجباری استقبال کنید.
شنیده‌های غیررسمی از برخی منابع آگاه حاکی از آن است که مبالغ نامعلومی از حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در جهت تشکیل این کاروان دولتی استقبال برداشت‌شده است، همچنین شهرهای مختلف استان کرمان هرکدام دارای سهمیه مشخصی است که باید به هر زوری که هست این سیاهه لشکر از سوی ستادی دولتی که به‌دروغ مردمی خوانده می‌شود توسط تعداد زیادی اتوبوس در سراسر استان به استقبال راهی شود؟! و به‌وضوح مشخص است کشاندن مردم برای شرکت در این توفیق اجباری، کرامت انسانی را زیر سؤال خواهد برد.
با هزینه تشریفات سفر روحانی به کرمان چه مشکلاتی حل می شد؟ /چشمه ای از مشکلات سر به مهر شده مردم بم /پروژه هایی که برای چندمین بار توسط معاونین دولت افتتاح می شوند؟!
در صورت صحت موارد ذکرشده، بررسی مخارج سفرهای کاملاً تشریفاتی و پرهزینه دولت امید در مقایسه با میزان محرومیت مردم استان کرمان بسیار اسفناک و زجرآور است سفرهایی که غالباً با وعده وعیدهای توخالی و دهان‌پرکن همراه بوده است نه نتیجهٔ عملی و ملموس و درست همانند عدم مشاهده نتایج برجام در عمل و بر روی زمین!، چراکه توسط برجامیون نباید شاهد افتتاح ۱۵ کیلومتر باقی مانده از اتوبان بم – کرمان در سفر معاون رئیس جمهور به این منطقه باشیم یا چند سالی دیگر را هنوز باید برخی دانش آموزان بمی در کانکس درس بخوانند.
گفتنی است که در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه و نمایندگان دست چندمی آن‌ها به استان کرمان و مناطق محروم آن قرار است پروژه‌هایی برای چندمین بار متوالی افتتاح شود، پروژه‌هایی که اغلب آن‌ها توسط دولت حمایت نشده و در مواردی به قول امام‌جمعه و فرماندار دلسوز بم تنها "وصله‌پینه کردن بوده” و یا سال‌های پیش پی‌ریزی شده و زیربنای آن و تخصیص اعتبار آن در دولت گذشته بوده است آنچه که خبر غیر رسمی آن منتشر شده افتتاح کارخانه نئوپان آقای افسری است که به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی باری دیگر افتتاح خواهد شد، چه اشکالی دارد این کارخانه سالی یکی دو بار توسط دولت محترم افتتاح شود؟.
جالب‌تر آنکه سپاه مانند همیشه در پروژه‌های گره‌گشایی که دولت قصد افتتاح آن را در استان کرمان دارد نقش کلیدی داشته و مجری اغلب طرح‌های بزرگ استان، این مجموعه مقدس و دلسوز انقلاب اسلامی است که در این سفرها فازهایی از پروژه‌هایش افتتاح خواهد شد از جمله باید به فاز دوم پروژه انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد.
در شهرستان بم و شرق استان کرمان نیز با حضور سلطانی فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی قرار است که کلینیک حضرت علی‌اصغر و امام باقر (ع) و تعدادی خانه بهداشت افتتاح شود، که هرچند همین مقدار فعالیت در این فاجعه بهداشتی درمانی منطقه بم بسیار ارزشمند است اما به‌هیچ‌عنوان قابل افتخار برای دولت نیست، چراکه هر دو کلینیک نامبرده به انضمام کلینیک امام رضا (ع) همان وصله‌پینه‌هایی است که در حوزه درمان بم انجام‌گرفته نه کاری زیر بنایی و ساختاری توسط دولت محترم که باید گفت چند روز قبل فرماندار و امام‌جمعه محترم به‌خوبی این مشکلات را به قائم‌مقام معاونِ وزیر بهداشت گوشزد کردند، باشد که دردی از آلام مردم محروم منطقه درمان شود.
از مواردی که بسیار آدمی را متأثر و رنجیده‌خاطر می‌کند، مشاهده میزان محرومیت و زندگی مشقت‌بار مردم شرق استان کرمان است، مردمی که به‌جز در بخش‌های مرکزی شهرستان‌ها از حداقل امکانات اولیه و معیشت زندگی برخوردار نیستند، مردمی که در بعضی مناطق مشکل آب آن‌ها کمتر از یک ماه در صورت تأمین اعتبار افزون بر سیصد میلیون تومان حل خواهد شد و از نعمت لوله‌کشی آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد، هرچند خنده‌دار است اما گفتنی است غالب مردم در روستاهای شرق استان کرمان از لوله‌کشی آب آشامیدنی و بی‌آبی رنج می‌برند اما نه از باب خشک‌سالی، بلکه از کم‌لطفی مسئولین و عدم توجه به حقوق شهروندی کوخ‌نشینان در هشت‌ساله گذشته در جهت حل مشکلات انتقال آب آشامیدنی و لوله کشی.
مردم در مناطق شرق استان کرمان از چهار شهرستان به تک بیمارستان دولتی فعال که پس از زلزله احداث آن به کمک فرانسوی‌ها پایان یافت مراجعه می‌کنند که در منطقه‌ای با جمعیت در حدود ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت ۹۶ تخت خواب را فراهم آورده است!، شایان‌ذکر است این بیمارستان با توجه به ظرفیت و نیاز ۱۳ سال پیش پایه‌ریزی و اسکلت‌بندی شده بود.
با هزینه تشریفات سفر روحانی به کرمان چه مشکلاتی حل می شد؟ /چشمه ای از مشکلات سر به مهر شده مردم بم /پروژه هایی که برای چندمین بار توسط معاونین دولت افتتاح می شوند؟!
یک روز با ریزگرد های ریگان
نکته ناراحت‌کننده دیگر در بم بزرگ مشکلات مردم شهرستان ریگان در حوزه بهداشت و درمان است به نحوی که این مردم صبور که صبح خود را با ریزگرد ها به شب می رسانند، از وجود حتی یک پزشک متخصص در مضیقه هستند و ۹۰ کیلومتر راه را تا بیمارستان پاستور بم می‌پیمایند تا جان خود را نجات دهند و این بسیار قابل‌توجه است که در خصوص بهره برداری تنها بیمارستانی که از دولت قبل در این خطه کلنگش به زمین خورده بود نیز پس از اتمام دولت پیشین دیگر هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.
هزینه‌ای که اکنون از بیت‌المال بر گرده این مردم محروم تحمیل می‌شود در صورت صرفه جویی بار مشکلات بسیاری را از دوش آن‌ها بر خواهد داشت، جهت نمونه به نبود جدول‌گذاری و مشکلات کانال آب کشاورزی در انتهای کوچه شهید امین پور در نزدیکی به میدان آزادی از مراکز اصلی و تجاری شهر بم نام برد، کوچه‌ای که سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته آب کانال کشاورزی بسان رودخانه‌ای در سطح آن به راه میفتد، کوچه‌ای کوتاه که شاید بتوان گفت جدول‌گذاری و ایجاد کانال آن به نظر کارشناسان با هزینه اندک دو میلیون تومان انجام گیرد اما باوجود نامه‌نگاری و درخواست اهالی کوچه تاکنون اقدامی مقتضی انجام نگرفته است حتی پس از گذشت ده سال! از زمانی که این کانال آبیاری کشاورزی توسط خود شهرداری محترم جهت تسطیح و آواربرداری از کوچه تخریب شد.
در پایان به این فرمایش مقام معظم رهبری اشاره می‌کنیم، "کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است. کار را باید جهادی انجام داد تا ان‌شاءالله خدمت به‌خوبی انجام بگیرد.
منبع:ارگ نیوز
ارسال نظرات