خبرهای داغ:
معاون فرماندار شادگان از معرفی 40 طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۳۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شادگان؛ نعمت‌الله آلبوغبیش ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال اظهار کرد: برای اقدام عملی به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته شهرستان، با هماهنگی بخشداران مرکزی، خنافره و دارخوین تعداد 40 طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف تعریف و جهت انجام مراحل بعدی به استان منعکس شده است.

وی افزود: طرح‌های مورد نظر به‌صورت مشارکتی، غیر مشارکتی و همچنین طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان بوده که در صورت اجرا تعداد یک هزار و 223 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

معاون فرماندار شادگان یادآور شد: تمام طرح‌های معرفی شده که با هماهنگی روستائیان و متقاضیان تعریف شده‌اند، به‌طور 100 درصد قابلیت اجرایی در شهرستان را داشته است.

وی از جمله این طرح‌ها، پرورش مرغ خانگی و بلدرچین، کارگاه برنج کوبی، پرورش غاز و اردک، پرورش قارچ، حصیر بافی وتهیه صنایع دستی، کارخانه تولید نئوپال از برگ ضایعات نخل خرما، احداث گلخانه، گاومیش‌داری، احداث مرغداری، دامداری و دامپروری، کارگاه تیرچه و بلوک، کشت انواع سبزیجات، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و خرما، ایجاد و توسعه ایستگاه‌های گردشگری و راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی، ریسندگی و تهیه لباس‌های محلی را عنوان کرد.

آلبوغبیش در پایان ضمن تأکید بر ضرورت کارآفرینی، اجرای طرح‌های مشابه را گام‌رسانی در جهت ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و حرکت به‌سوی خودکفایی دانست و گفت: برای هماهنگی‌های به‌عمل آمده با استان برای اجرای طرح‌های مورد نظر تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها