یوسفی گفت: دولت برای رسیدگی به وضعیت مرغداران حمایتی نکرده است، تنها راه تشویق برای صادرات است تا مازاد تولید جبران شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۷۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد یوسفی  از وضعیت کنونی بازار تولیدکنندگان مرغداران گلایه کرد و بیان داشت: متأسفانه روز به روز وضعیت مرغداران بدتر می‌شود به طوری که هر هفته شاهد کاهش قیمت نسبت به روزهای گذشته هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کاهش دوباره و 300 تومانی، قیمت مرغ در درب مغازه به 5 هزار تومان و در مراکز عمده فروشی به 4500 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در ادامه بیان داشت: تولید مازاد باعث ایجاد چنین وضعیتی شده است و چنان چه از سوی دولت تدبیری اندیشیده نشود وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: ورشکستگی باعث شده است تا مرغداران نتوانند وام‌های خود را به بانک پرداخت کنند و حتی در برخی موارد کار به تملک بانک‌ها کشیده شده است، در حقیقت می‌توان گفت که صد در صد مرغداری‌ها ورشکست شده‌اند.

وی تأکید کرد: در ایجاد چنین شرایطی هم خود مرغداران مقصر هستند و هم دولت. مرغداران بیش از نیاز مصرف تولید می‌کنند و دولت نیز هیچ گونه حمایت خاصی نمی‌کند به طوری که دولت باید یا خرید تضمینی داشته باشد و یا قیمت تضمینی تعیین کند. که هیچ یک از این کارها را نیز نکرده است.

یوسفی گفت: تنها راه چاره این است که مازاد تولید به کشورهای دیگر صادر شود اما از آن جهت که قیمت تمام شده برای تولید داخل بالا است بنابراین نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت داشته باشیم مگر این که دولت یارانه ای را برای صادرات در نظر بگیرد.

ارسال نظرات