پژوهشگر جمعیت در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد
پژوهشگر جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راه حل اصلی این معضل در مطلوبیت بخشی به فرزند و فرزندآوری است با کار فرهنگی و تغییر تفکر در مردم باید فرزند را نعمت بدانیم نه نقمت.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۷۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز 30 اردیبهشت روز ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی، با حضور خانم دکتر روح افزا، مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، کبری خز علی معاون این شورا ، دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس انجمن جنین شناسی و رئیس پژوهشکده ابن سینا،خانم دکتر اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آقای دکتر مروتی پژوهشگر جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانم سپهری نماینده صدا و سیما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، آقای دکتر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
آقای دکتر مروتی، پژوهشگر جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست گفت: در اکثر گفتمان ها برای علت سقط و عدم فرزندآوری، وضع اقتصادی و کاهش ازدواجها را مطرح می کنند در حالی که بحث محوری تغییر ذائقه مردم در فرزندآوری می باشد.
وی افزود: ابتدا این شعار که به دلیل اقتصاد نابسامان باید کاهش فرزندآوری داشته باشیم در سطح جامعه بیان شد و سپس در خانواده ها که به عبارتی انسان ابزاری برای مدیریت اقتصادی بیان شد در کشور 13 – 14 نوع روش ممانعت از بارداری وجود دارد این در حالیست که در کشورهای دیگر این روشها 3 – 4 مورد هستند.
وی افزود: آمار سقط سالیانه در کشور 250000مورد است که این آمار 15 برابر آمار کشته های تصادف در کشور است. ما برای جلوگیری از کشته های تصادف برنامه ریزی می کنیم اما به بحث سقط ابدا پرداخته نمی شود. افزایش سقط یک مساله اجتماعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ترویج افکار فمینیستی، شعار 2 بچه کافیست و اجرای تنظیم خانواده بدون پیوست فرهنگی را از علل سقط و عدم توجه به فرزندآوری در جامعه برشمرد و گفت: راه حل اصلی این معضل  در مطلوبیت بخشی به فرزند و فرزندآوری است  با کار فرهنگی و تغییر تفکر در مردم باید فرزند را نعمت بدانیم نه نقمت.

ارسال نظرات