مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین گفت: سال گذشته 25 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به بیش از یک‌صد نفر متقاضی از سوی بسیج سازندگی شهرستان خمین تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۵۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ دوم پاسدار حسین بهشتی در کمیته پشتیبانی و هماهنگی اردوهای جهادی و هجرت 3 با اشاره به برکات این اردوها اظهار داشت: یکی از برکات این اردوها پالایش و پایش درون است.

وی افزود: برکت دیگر اردوهای جهادی ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی از اصول سالم و دینی برخوردار است و اصل ایثار، گذشت، همکاری و با هم بودن اصول انقلاب ما و آینده ما را تشکیل می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین تصریح کرد: ماموریت بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، آشنایی آنان با فرهنگ کار و محرومیت‌زدایی، کاهش هزینه‌های دولت و خدمات‌رسانی به مناطق محروم است.

سرهنگ دوم پاسدار بهشتی با اشاره به حضور جوانان در این اردوها گفت: آشنایی قشر جوان جامعه و مدیران آینده با محرومیت روستاها و پیدا کردن راهکار برای برطرف کردن مشکلات یکی از اهدافی است که در این اردوها به دنبال آن هستیم.

وی افزود: کمک به محرومیت زدایی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی است، بسیج سازندگی در مناطق دور افتاده و صعب العبور که هیچ پیمانکاری حاضر به انجام امور عمرانی نیست ورود پیدا می‌کند و با هزینه بسیار کمتر خدمات ارائه می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین تصریح کرد: بسیج سازندگی این شهرستان سال گذشته دوره‌های آموزشی اقتصادمقاومتی و آشنایی با مشاغل زود بازده با همکاری دستگاه‌های دولتی برگزار کرد که در این دوره‌ها 214 نفر شرکت کردند.

سرهنگ دوم پاسدار بهشتی با اشاره به راهکار رفع مشکلات روستائیان و مناطق محروم گفت: مشکلات مناطق محروم و دور افتاده خارج از بحث اداری، با تفکر بسیجی و عاشورایی قابل حل است و بسیج سازندگی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد این نهاد انقلابی بازوی قدرتمند نظام در تحقق اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل است.

وی ارائه تسهیلات کارآفرینی از سوی این نهاد انقلابی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی دانست و افزود: سال گذشته 143 نفر به طور مستقیم با دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی مشغول به کار شدند که این تعداد با دریافت 25 میلیارد ریال تسهیلات از بسیج سازندگی توانستند به کارآفرینی بپردازند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خمین تصریح کرد: در اردوهای یک‌روزه، سه روزه، هفت روزه و دوازده روزه نزدیک به 3 هزار نفر روز در این اردوها شرکت کردند همچنین 29 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند.

سرهنگ دوم پاسدار بهشتی خاطرنشان کرد: به منظور گسترش ماموریت‌های بسیج سازندگی، نسبت به برگزاری تورهای کارآفرینی اقدام و افراد را با مشاغل قابل اجرا در شهرستان آشنا کردند، این نهاد انقلابی برای تحقق منویات مبنی بر شعار سال آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات