محمد مهدی آخوندی گفت: ناباروری باعث نابسامانی هایی از جمله ازدواج مجدد، طلاق و پاشیده شدن بنیان خانواده می شود امید واریم رسانه ها، صدا و سیما، شهرداری ها و مجامع فرهنگی این بحث ها را پوشش دهند.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۳۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز 30 اردیبهشت روز ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی، با حضور خانم دکتر روح افزا، مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، کبری خز علی معاون این شورا ، دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس انجمن جنین شناسی و رئیس پژوهشکده ابن سینا،خانم دکتر اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آقای دکتر مروتی پژوهشگر جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانم سپهری نماینده صدا و سیما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، آقای دکتر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

آقای دکتر آخوندی، رئیس انجمن جنین شناسی که عهده دار بحث حمایت از زوج های نابارور در روز یکشنبه 26 اردیبهشت است گفت : از رسانه ها می خواهیم که پوشش خوبی داشته باشند.

وی افزود: از 29 تا 31 اردیبهشت ماه 2 کنگره بین المللی تحت عناوین کنگره "تولید مثل" و کنگره "سلامت و فرزندآوری" در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود. این سه روز مختص کار علمی فشرده است که جهت تولیدمثل و فرزند آوری با کمک دانشمندان ایرانی و خارجی برگزار و دنبال می شود.
آخوندی ادامه داد: کمپینی در هفته جمعیت برگزار می شود و موضوعات مختلف در آن بررسی می شود هدف این است که درباره سلامت بارداری، پیشگیری از خطرات باروری، مهارت زندگی، سلامت جنسی در باب مشکلات اقتصادی- اجتماعی-فرهنگی، ناباروری، پیشگیری از سقط و معلولیت ها و روش های باروری ... مطالبی ارائه شود و امید واریم رسانه ها، صدا و سیما، شهرداری ها و مجامع فرهنگی این بحث ها را پوشش دهند.
وی تصریح کرد: داشتن فرزند برای خانواده در درجه اول اهمیت قرار دارد ناباروری باعث نابسامانی هایی از جمله ازدواج مجدد، طلاق و پاشیده شدن بنیان خانواده می شود در حال حاضر 20 درصد زوج ها با مشکل ناباروری روبه رو هستند.
رئیس انجمن جنین شناسی عنوان کرد: بیش از 90درصد ناباروری ها قابل درمان است باید اطلاع رسانی شود تا زوجین بدانند راه درمان دارند ولی خدمات بیمه ای هنوز در درمان وجود ندارد و سیاست های کشوری هنوز به نفع این درمان نبوده است.

وی گفت: ما نیاز داریم که زمینه سازی برای وارد شدن شورای عالی بیمه صورت گیرد مقدمات انجام شده زوجین باید در موقعیت مناسب رجوع کنند و سیاستگذاران هم شرایط لازم را فراهم کنند همه امکانات و متخصصین درمان ناباروری و حتی بیشتر از آن در کشور وجود دارد.
رئیس انجمن جنین شناسی به طراحی سایت baman.ir اشاره کرد که مطالب مربوط به هفته جمعیت در آن بارگذاری می شود در این سایت فرم ثبت نامی برای زوجین نابارور وجود دارد که با پر کردن آن می توانند در تاریخ 26 اردیبهشت ماه به مراکز درمان ناباروری مراجعه کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایند.

ارسال نظرات