کارشناس مذهبی در گردهمایی سبک زندگی در میبد:

خانواده ها عامل سستی در عبادت/ حرام‌خواری مهمترین عامل و زمینه‌ساز کاهلی و سستی در عبادت

حجت الاسلام اکبرزاده گفت: متاسفانه در عصر کنونی، خانواده‌ها آن‌قدری که به امور دنیوی و مادی اهمیت می‌دهند به آموزه‌های دینی توجه ندارند همین امر سبب سهل‌انگاری در عبادت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۱۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه میبد در گفتگو با خبرنگار بسیج از میبد گفت: گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی در میبد با حضور پایوران و سربازان این ناحیه و با سخنرانی حجه الاسلام اکبرزاده و با موضوع عبادت، عوامل سستی و گرایش به آن در نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

اکبر زاده در این مراسم با توجه به احادیث عواملی را به‌عنوان سستی در عبادت برشمرده که از جمله آن‌ها می‌توان از جهل و نادانی، نداشتن معرفت، پُرخوری، دلبستگی به دنیا، بی‌اطلاعی از ارزش و ثواب عمل و تکبر، اقبال و ادبار قلبی و ... نام برد.

وی افزود: متاسفانه در عصر کنونی، خانواده‌ها آن‌قدری که به امور دنیوی و مادی اهمیت می‌دهند به آموزه‌های دینی توجه ندارند همین امر سبب سهل‌انگاری در عبادت می‌شود. چه این‌که برخی خانواده‌ها با سهل‌‌گیری بیش از حد و بی‌تفاوتی زمینه ترک عبادت را فراهم می‌نمایند.

این کارشناس مذهبی فقر و نداری را یکی دیگر از عوامل سستی در عبادت دانست و اضافه کرد: افراد فقیر که دغدغه نان شب دارند همواره فکر آنان مشغول تامین مخارج خانواده است و با شکم گرسنه می‌خوابند طبعاً فکر و اندیشه آنان در عبادت متمرکز نمی‌شود و دچار سستی می‌شوند.

وی گفت: البته این علت، عمومیت ندارد، چهبسا ثروتمندانی که در اثر ثروت زیاد طغیان‌گری کرده و از مسیر بندگی خارج شوند برنامه‌ریزی صحیح برای زندگی، قناعت، مناعت‌طبع، دوری از فرهنگ مصرف‌گرایی، پرهیز از اسراف و رسیدگی صاحبان ثروت به فقرا از راه‌های مبارزه با فقر است.

این کارشناس مذهبی گناه و عصیان را از دیگر عوامل سستی و رخوت در عبادت دانست و افزود: گناه لذت انس و مناجات با خدا را سلب می‌کند همچنین حرام‌خواری مهمترین عامل و زمینه‌ساز کاهلی و سستی در عبادت و در نهایت ترک آن است، افرادی‌که از راه ربا، رشوه، قمار، گران‌فروشی، احتکار، شراب‌فروشی، مواد مخدر و بلاه‌خره تصرف در اموال مردم، شکم خود و خانواده را سیر می‌کنند، دین و دنیای خود را تباه می‌سازند.

ارسال نظرات