خبرهای داغ:
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان خبر داد:
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان در روز ششم خردادماه سالجاری در محل کانون وکلای دادگستری اصفهان برگزار می شود
کد خبر: ۸۶۷۳۹۸۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد رستم شیرازی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و چهارمین عضو مستقل تاریخ خانواده وکالت و اولین کانون مستقل پس از انقلاب اسلامی بود که به جمع کانون وکلای مرکز ، کانون وکلای آذربایجان شرقی و کانون وکلای فارس پیوست.

وی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان ، در آغاز ، مشتمل بر سه استان اصفهان ، چهار محال و بختیاری و مرکزی بود که طی سالهای اخیر و با رویکرد حمایتی مسئولین کانون اصفهان ، وکلای دادگستری استان مرکزی و وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مطابق قوانین و با برگزاری انتخابات ، از کانون وکلای اصفهان ، منتزع شده و استقلال یافتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری اصفهان با باور به همکاری کانون های وکلای سراسر کشور و حرکت هم راستای این کانون ها ، از پیشتازان عرصه دفاع از استقلال وکیل دادگستری و استقلال کانون های وکلا و پاسداری از حقوق صنفی و حرفه ای وکلای دادگستری بوده و در این خصوص اقدمات مؤثر و مستمری انجام داده است.

وی در ادامه به مشکل وکیل های بیکار در اصفهان اشاره کرد و افزود: امروزه به ازای هر هشت هزار نفر یک وکیل داریم که این آمار استاندارد نیست و بیش از نرم جهانی است.

رستم شیرازی ادامه داد: سالانه در اصفهان حدود چهار هزار وکیل فارغ التحصیل می شوند که تنها تعداد محدودی از این افراد یا جذب دادگستری یا جذب کانون وکلای دادگستری می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر عملا بیش از ۵ هزار نفر وکیل داریم و در همین استان اصفهان امروز با معضل وکیل بیکار مواجهیم که باید هرچه زودتر در زمینه ساماندهی آنها فکری اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: وکالت بیش از اینکه یک دانش باشد یک هنر است و موفقیت یک وکیل در یک پرونده تا ۹۰ درصد به تجربه‌اش بر می‌گردد و تنها از ۱۰ درصد از دانش تئوری خود بهره می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها