مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از رویش 900 نوع گیاه دارویی و خوراکی در آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۰۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رحمان وهاب‌زاده اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ داشتن مراتع خوب و پوشش گیاهی یکی از استان‌های دارای ظرفیت در کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امسال میزان بارش‌ها مطلوب بوده و این امر سبب شده تا پوشش گیاهی در مراتع نیز خوب باشد، تصریح کرد: باید از این مراتع به نحو شایسته‌ای حراست و نگهداری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص باید بهره‌برداران بیش از پیش از مراتع نگهداری و حراست کنند، ادامه داد: آسیب و تخریب مراتع و عرصه‌های ملی در طولانی مدت سبب بروز مشکلات جدی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه 900 نوع گیاه خوراکی و دارویی در مراتع استان رشد می‌کند، اعلام کرد: در راستای نگهداری از این گیاهان دارویی و خوراکی نیز نسبت به آگاه‌سازی بهره‌برداران اقدام شده است.

وهاب‌زاده آذربایجان غربی را یکی از استانهای مستعد در زمینه گیاهان خوراکی و دارویی عنوان کرد و اذعان داشت: باید از این منابع خدادادی بیش از این حراست و نگهداری کرد، چرا که در صورت بهره‌برداری غیراصولی شاهد تخریب آنها خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل بهار شاهد برداشت این گیاهان خوراکی و دارویی هستیم، اعلام کرد: در برخی موارد نحوه برداشت این گیاهان مناسب نبوده و سبب وارد شدن آسیب به این گیاهان می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه نباید این گیاهان از ریشه کنده شوند، اظهار داشت: از بین رفتن باروری این نوع گیاهان از جمله آسیب‌هایی است که به این نوع گیاهان وارد می‌شود.

وهاب‌زاده با بیان اینکه 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به نحو شایسته‌ای از این اراضی حراست و نگهداری کنیم.

ارسال نظرات