خبرهای داغ:
مدیرعامل عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه خبر داد

شرکت هواپیمایی خدمات ویژه پیش‌قراولان انجام عملیات سبز در جنگل‌های کشور

مدیرعامل عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه گفت: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه به عنوان پیش‌قراولان انجام عملیات سبز در جنگل‌های کشور بوده و آغاز عملیات خویش را از جنگل‌های سردشت و پیرانشهر آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۰۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، احمد طمراسی با اشاره به آغاز عملیات محلول‌پاشی بیولوژیکی در جنگل‌های پیرانشهر و سردشت، اظهار داشت: این عملیات هم‌اکنون در حال اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود تا 20 روز آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: عملیات محلول‌پاشی بیولوژیکی علیه مبارزه با پروانه برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان‌ها به عملیات سبز معروف بوده و غیرشیمیایی است و هیچ نوع ضرری به سایر حشرات و محیط زیست وارد نمی‌کند و صرفا برای از بین بردن پروانه برگ‌خوار بلوط است.

مدیرعامل عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه خاطرنشان کرد: این عملیات توسط شرکت هواپیمایی خدمات ویژه و با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با دو فروند هواپیما در حال انجام بوده و تاکنون 180 هکتار از جنگل‌های پیرانشهر و سردشت محلول‌پاشی شده است.

این مسئول اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات سبز را 2 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغ برای اجرای این عملیات تخصیص یافته و در صورتی که اعتبار بیشتری مورد نیاز باشد از طرف وزرات جهاد کشاورزی تخصیص خواهد یافت.

طمراسی ادامه داد: عملیات محلول‌پاشی برای مبارزه با آفت پروانه جوانه‌خوار بلوط برای دومین‌بار در استان آذربایجان غربی اجرایی شده است و با توجه به درخواست‌هایی که از سوی سایر استان‌ها برای اجرا به شرکت هواپیمایی خدمات ویژه داده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود عملیات محلول‌پاشی در استان‌های چهارمحال بختیاری و گلستان نیز اجرا شود.

وی افزود: زمان‌بندی اجرای این عملیات در جنگل‌های سردشت و پیرانشهر از تاریخ 15 اردیبهشت تا 15 خردادماه در نظر گرفته شده است و در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد، ظرف این مدت عملیات محلول‌پاشی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل عملیات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه افزود: عملیات محلول‌پاشی نخستین‌بار در سال گذشته اجرایی شد و این عملیات با محلول‌پاشی از 4 هزار و 400 هکتار از جنگل‌های پیرانشهر و سردشت و با هزینه‌کرد 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه به عنوان پیش‌قراولان انجام عملیات سبز با انعقاد قراردادی مابین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و شرکت هواپیمایی خدمات ویژه، محلول‌پاشی هوایی با باکتری BT به‌عنوان عامل کنترل‌کننده بیولوژیک آفت جوانه‌خوار بلوط در عرصه‌های جنگلی کشور توسط هواپیماهای چندمنظوره کشاورزی در حال انجام است.

ارسال نظرات