استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور پیش از ماه رمضان به آذربایجان‌ غربی صورت می‌گیرد، گفت: تمامی پروژه‌های مورد نیاز استان در حوزه‌های مختلف در قالب 30 محور به منظور تامین اعتبار جمع‌بندی و پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۰۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید نیازمندی مردم شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: نیازمندی‌های مردم در چهار محور امنیت، سلامت، معیشت و اعتقادات مطرح بوده و باید به این نیازمندی‌ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت از موضوعات اساسی مورد نیاز مردم بوده است، متذکر شد: درصد بالایی از معضلات و ناهنجاری‌های موجود اجتماعی با بحث معیشت مردم مرتبط بوده که دچار تلاطم و ناملایمات است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا تامین معیشت مردم یکی از اساسی‌ترین موضوعات بوده که امام حسین(ع) تامین نیازمندی‌های مردم را به عنوان رحمت الهی قلمداد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از اعتقادات و ارزش‌های دینی و مذهبی پاسداری شود، یادآور شد: امام حسین(ع) جان خود و عزیزان و یارانش را فدا کردند تا از حریم دین که دچار تحریف‌های اساسی شده بود، پاسداری کنند و شهدا پاسدار این مسیر هستند.

سعادت در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس‌جمهور و هیآت دولت به استان اشاره کرد و ادامه داد: سفر رئیس‌جمهور پیش از ماه رمضان به آذربایجان‌ غربی صورت می‌گیرد و در این راستا تمامی پروژه‌های مورد نیاز استان در حوزه‌های مختلف در قالب 30 محور جهت تامین اعتبار جمع‌بندی و پیشنهاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام را از جمله محورها عنوان کرد و افزود: محور دوم شامل پروژه‌های تاثیرگذار در استان بوده که در دو جنبه مطرح شده است و در پیشرفت استان و وضع زندگی مردم نقش اساسی دارد.

سعادت خاطرنشان کرد: پروژه‌های مربوط به گازرسانی شهری و روستایی، آب آشامیدنی شهری و روستایی تاثیرگذار در معیشت و زندگی مردم، بحث آموزش و پرورش و مدارش شهری و روستایی که با مشکلات جدی در استان مواجه بوده مدنظر قرار دارد.

وی با اعلام اینکه طرح هادی در همه روستاهای بالای 20 خانوار استان تهیه شده و به تدریج با تخصیص اعتبار موردنیاز اجرایی و عملیاتی می‌شود، ادامه داد: عمران روستایی در دو محور طرحهای هادی و آسفالت جاده‌های روستایی از جمله پروژه‌های پیشنهاد شده است.

سعادت درخواست تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان برای حفظ قدرت اجرایی و پیمانکاران را از دیگر محورهای پیشنهادی در سفر رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: حدود 600 میلیارد تومان بدهی و مطالبات پیمانکاران در استان است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: بحث پروژه راه‌آهن از مراغه تا ارومیه نیز از پروژه‌های تاثیرگذار در استان تلقی می‌شود که درخواست شده تا بودجه لازم در راستای اتمام این پروژه تامین شود، این طرح بیش از 20 سال بوده که مطرح شده و آرزوی دیرینه مردم محسوب می‌شود.

سعادت افزود: محورهای مواصلاتی استان، جاده‌های اقتصادی موثر در اقتصاد مقاومتی، بزرگراه ارومیه به تبریز، راه‌آهن ارومیه به تبریز موثر در مسائل اقتصادی استان، پروژه‌های اقتصادی نیمه تمام و راکد و... از دیگر پروژه‌های مورد نیاز استان جهت تامین اعتبار در سفر رئیس جمهوری پیشنهاد شده است.

در این جلسه ناصر حضرتی‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به تبیین کلیات، برنامه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در برابر تهدیدات و مخاطرات مقاوم باشد و از تحولات فناورانه و اقتصادی دنیا برای پویایی و رشد اقتصادی کشور بهره‌گیری شود.

ارسال نظرات