کتاب « پسران حیدر» در تربت حیدریه رونمایی شد

از کتاب «پسران حیدر» که حاوی زندگینامه و وصایای 38 دانش آموز شهید شهرستان تربت حیدریه می‌باشد با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران این شهرستان، رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۷۷۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
غلامعباس شجاعی، گرد آورنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در مدت شش سال مانده به پایان خدمتم در آموزش و پرورش از برخی دانش آموزان در حد یک صفحه مطلب از شهدای دانش آموز تربت حیدریه جمع آوری و پس از نائل آمدن به بازنشستگی کار اصلی را آغاز کردم.

وی گفت: منبعی را از وصایا، دلنوشته ها و خاطرات زندگی ۳۸ دانش اموز شهید را در کتابی ۵۰۰ صفحه ای گرد اوری کردم که پس از مشورت با کارشناسان مربوطه این کتاب در ابعاد کمتری به چاپ رسید.

گرد آورنده کتاب پسران حیدر افزود: این کتاب دارای ۵ فصل، شامل؛ مقدمه، معرفی شهرستان، شرح حال دانش اموزان شهید، تاریخ و محل شهادت و عناوین ملقب به شهدا و همچنین برش های از وصایا و دلنوشته های شهدا تهیه شده است.

شجاعی اذعان کرد: در مطالعه کتاب به این جمع بندی خواهیم رسید که همه شهدای دانش اموز بچه مسجدی، هیئتی و عضو تشکل های انقلابی و ورزشکار بودند که به تاسی از فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی پای در میدان مبارزه با جبهه استکبار نهادند.

در پایان مراسم یادواره شهدای دانش اموز تربت حیدریه تندیس یادبود و کتاب پسران حیدر به هریک از خاندان معزز شهدا و برخی مسئولین و دست اندرکاران برگزاری این آئین، اهدا گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار