خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از 11 هزار جانباز در قم زندگی می‌کنند که صد نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۷۳۷۴۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد،‌ ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: امسال نیز در آستانه ماه شعبان مانند سال‌های گذشته حماسه دیگری آفریده شد و این ماه رنگ خون و شهادت به خود گرفته و نام مبارک عباس بن علی(ع) پررنگ‌تر و دفاع از حریم ولایت پرشورتر شده است.

وی با بیان اینکه دفاع از حریم حرم اهل‌بیت(ع) فریضه‌ای است که بر همه ما واجب است، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم دفاع از حریم حضرت زینب(س)‌ را جنگاوران شیردل و غیور بر عهده گرفتند و در صحنه نبرد علیه کفر می‌درخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد: رزمندگان اسلام با جامه خون‌ آلود خود موج بیداری را در جهان اسلام ایجاد کردند و بنابر وظیفه اصلی خود در حریم عشق و ایثار و در راه صراط مستقیم الهی گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان با یکدیگر متحد شدند تا شاهد شکست اسلام باشند،‌ گفت: اسلام آمریکایی که همان فرهنگ داعشی است از سوی دشمن تقویت می‌شود تا چهره نورانی اسلام را لکه‌دار کنند.

هاشمی با بیان اینکه شایسته است در صحنه زندگی به صورت ملی و در سایه مقاومت به درجه کمال برسیم،‌ اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که جهان خواران نسبت به میثاق‌ها و تعهدات بین‌المللی خود عمل نمی‌کنند و به یقین به دنبال پیمان شکنی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: دشمن با عنادورزی به دنبال نهی کردن اسلام از درون است ولی دشمن باید بداند ملت ما همان ملت غیوری است که در دوران دفاع مقدس سینه چاک کرد و مقابل گلوله دشمن ایستاد.

وی، جانبازان را الگوی دفاع از حریم ولایت دانست و گفت: جانبازان درس آزادگی و دلاوری را از حضرت عباس (ع) آموختند و آگاه هستند، اگر خطری کشور عزیزمان ایران را تهدید کند سینه سپر کرده و به دفاع می‌پردازند.

هاشمی بیان کرد:‌ بیداری اسلامی مدیون و مرهون خون سید الشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) است و اگر امروز در کشورمان ندای شهادت طلبی طنین افکن شده، برگرفته از الگوی عاشوراست.

* 11 هزار جانباز در قم زندگی می‌کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: جانبازان پس از گذشت حدود 30 سال از جنگ تحمیلی نه تنها از وضعیت خود خسته نشدند بلکه به دفاع از ولایت می‌اندیشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شمار جانبازان استان قم، عنوان کرد: بیش از 11 هزار جانباز در قم زندگی می‌کنند که صد نفر آنان را بانوان تشکیل  می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: 6 هزار نفر از جانبازان استان قم دارای جانبازی زیر 25 درصد، 4 هزار نفر بالای 25 درصد و 250 نفر نیز جانباز 70 درصد هستند.

وی در ادامه برگزاری مراسم روز جانباز در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: 22 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 17 در مصلی قدس با حضور جانبازان سرافراز قم جشنی با شکوه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قم، دیگر برنامه‌های روز جانباز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: عیادت و تجلیل از جانبازان، برگزاری دعای توسل با حضور جانبازان، معرفی جانبازان در مساجد، غبارروبی گلزار شهدا از برنامه‌های این اداره کل در روز جانباز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها