حسنی گفت: نوشیدنی‌های مختلف، انواع شوینده‌ها و محصولات بهداشتی مهم‌ترین کالاهایی هستند که کشورهای اروپایی و کشورهایی مانند کره جنوبی، تایلند و لبنان برای صادرات آن‌ها‌ به ایران تلاش می‌کنند .
کد خبر: ۸۶۷۳۷۳۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران  در رابطه با وضعیت کنونی بازار بیان داشت: بعد از شروع سال جدید بدون هیچ دلیل خاصی جهش‌های قیمتی در برخی اجناس ایجاد شده به طور مثال هم حبوبات و هم برخی از برندهای چای و هم قیمت برنج افزایش قیمت داشته است و این در حالی است که بازار هیچ رونقی ندارد و در رکود به سر می برد.

وی ادامه داد: ظرف یک هفته گذشته به طور ناگهانی 10 درصد بر روی قیمت شکر و برخی از برندهای چای افزوده شد و دلیل آن نیز مشخص نیست به طوری که الان قیمت شکر به 2530 تومان رسیده است.

وی در رابطه با افزایش جنس‌های وارداتی به بازار بیان داشت: تا پیش از برجام به دلیل محدودیت‌های زیادی که وجود داشت علی رغم این که کشورهای اروپایی می دانستند بازار ایران بازار بالقوه ای برای مصرف محصولات آن‌ها است اما واردات کاهش پیدا کرده بود اما الان مدتی است که شرکت‌های اروپایی درصدد هستند که اجناس خود را به بازارهای ایرانی برسانند.

عضو اتحادیه بنکداران گفت: انواع نوشیدنی‌ها مهم ترین کالایی است که واردات آن رو به افزایش است، شرکت‌های زیادی برای شناسایی بازار ایران به کشور سفر کرده و در حال بررسی شرایط هستند تا بتوانند محصولات نوشیدنی خود را به ایران صادر کنند. کره جنوبی، تایلند و لبنان از جمله کشورهایی هستند که تلاش دارند تا نوشیدنی های خود را وارد بازار ایران کنند.

حسنی اضافه داشت: انواع شوینده‌های خارجی و برخی از محصولات سلولزی و بهداشتی از جمله پوشاک بچه از دیگر کالاهایی هستند که مقدمات واردات آن‌ها فراهم شده است به طوری که پمپرز آلمان با یک شرکت داخلی برای توزیع محصولاتش رایزنی کرده و به زودی محصولات خود را  که تا مدتی به دلیل محدودیت واردات در بازار موجود نبود وارد کشور می کند.

ارسال نظرات