دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد باعاملان اصلی قاچاق، گفت: در واقع همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند باید عاملان اصلی قاچاق را پیدا کرد و با آنها برخورد جدی داشت.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۵۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور پنجمین جلسه از جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی امروز ظهر در این سازمان برگزار شد.
برهمن، یکی از اعضای این جلسه با اشاره به اینکه در این مرحله از جلسات نیازمند سرگروه ثابتی طی جلسات برگزار شده هستیم، اظهار داشت: برای اینکه جلسات برگزار شده خروجی لازم به دنبال داشته باشد باید اعضای ثابتی را در این کارگروه تعریف کنیم که با حضور در تمامی جلسات بتوانیم نتیجه مطلوب را دریافت کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال بسیج سازندگی یکی از اعضای ثابت این جلسات باید باشد چرا که اطلاعات وسیعی از این واحدهای تولیدی را در اختیار دارند.
زمانی دبیر این کارگروه با عنوان اینکه لایه‌های مختلف جامعه نیازمند هستند تا اقدامی برای آنها صورت بگیرد، افزود: برای اینکه ما بتوانیم در چنین جلساتی نتیجه بگیریم نیازمند این هستند تا در لایه ‌های زیرین جامعه اقدامات اساسی صورت بگیرد و بتوانیم نتیجه مطلوب را دریافت کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بحث قاچاق و پیگیری عاملان آن، بیان داشت : قاچاق تنها در مناطق محروم و دور افتاده صورت نمیگیرد بلکه قاچاق اصلی در خود گمرکات کشور است، بنابراین هدف ما نباید همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند دستگیری آن قاچاق بری که با کوله اجناس قاچاق را جابه جا می کند باشد بلکه باید پیگیری کنیم تا مسبب اصلی قاچاق به کشور و آنهایی را که کانتینری به کشور کالای قاچاق وارد می کنند را بگیریم.

قاسم نوده فراهانی، رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در این کارگروه نباید صندوق ایجاد کنیم، عنوان کرد: ما در بحث ایجاد صندوق باید خود اتحادیه‌ها را درگیر کنیم چرا که اتحادیه اطلاعات دقیق و کاملی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل دارند که می توانند بهتر از هر ارگان دیگری این کار را انجام دهند.
غلامرضا حسن پور، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با عنوان اینکه تفاهم نامه‌ای با سازمان توانیر در جهت اصلاح الگوی مصرف به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بیان داشت: از جلسات آینده مسئولین محترم از استانهای مختلف نیز دعوت خواهند شد.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با بیان اینکه در جلسه آینده صندوق را طرح موضوع کنیم و برای آن راهکار بدهیم اظهار کرد: دستور جلسه بعدی ارائه راهکار برای این موضوع خواهد بود.
وی با عنوان اینکه برای کمک به واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های خود از جمله روسای اتاق‌های اصناف، حساب 135 و همچنین تسهیلاتی که وزارت خانه برای این اقدامات خواهد داد باید استفاده کنیم.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در پایان با اشاره به اینکه موضوعات پیرامون صندوق، صورتجلسه هفته آینده خواهد بود، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید از استانها بخواهیم تا ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های خودشان را به ما معرفی کنند تا بتوانیم با شناخت بهتری از بازارهای داخلی در این مسیر قدم برداریم.

ارسال نظرات