عضو کمیسیون برنامه و بودجه با مجلس با بیان اینکه دستبرد آمریکا به اموال آمریکا اقدامی بسیار ناشایست و غیرقابل قبول است، گفت: این اقدام تمام کشورهای جهان را نسبت به آمریکا بدبین خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۴۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به غارت 2 میلیاردی اموال ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: این اقدام آمریکایی‌ها یک نوع دستبرد به اموال و دارایی‌های ایران است که حتی در سطح بین الملل هم کاری ناشایست و قانون شناخته می شود.
وی ادامه داد: این موضوع باید به طور جدی توسط دولت و وزارت امورخارجه مورد پیگیری واقع شود و درواقع نباید به هیچ وجه حقوق ملت ایران پایمال شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آمریکا با چنین اقدامی سایر کشورها را نسبت به خود بدبین می‌کند، عنوان کرد: کشوری که با احکام و دادگاه داخلی اموال ایران را غارت می کند عملا خودش را در دنیا بی اعتماد می کند و اعتماد همه دولت ها نسبت به امریکا از بین می رود.
قادری ادامه داد: در حال حاضر برخی کشورها اموال و داریی‌های خود را در اختیار برخی کشورهای دیگر برای معاملات و تجارت های ارزی در سطح بین الملل قرار می‌دهند که اگر قرار باشد هر کشوری با استناد از قوانین داخلی خود بخواهد اقدام به برداشت از چنین اموالی بکند دیگر هیچ اعتمادی میان کشورهای دنیا برقرار نخواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اقداماتی که از سوی ایران باید صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: ایران باید در پاسخ به این اقدام ناشایست از ابزار های حقوقی و بین المللی استفاده کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقی در رابطه با اموال ایران در هر کشوری نباشیم.
ارسال نظرات