معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی زنجان:

تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، دو رکن اساسی اقتصاد کشور

امروز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را باید دو رکن اساسی اقتصاد کشور قلمداد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۳۴۴۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در کارگاه کشوری آموزش بهبود عملکرد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، جلوی عمیق‌تر شدن بحران‌ها گرفته شد، گفت: این بدان معنی است که اگر دولت یازدهم روی کار نمی‌آمد، امروز همه واحدهای صنعتی کشور تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی بودند.

سیدحسن هفده‌تن با تأکید بر اینکه امروز نیازمند آن هستیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی توانمند شده و با تحقق این مهم، گامی بلند در راستای رشد بهره‌وری و رونق اقتصادی برداریم، افزود: امروز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را باید دو رکن اساسی اقتصاد کشور قلمداد کرد؛ چرا که در شرایط تحریم، فقط با تلاش کارگران و کارفرمایان قادر بودیم از بحران اقتصادی خارج شویم.

این مسئول با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک سیاست است و جهت‌گیری اقتصادی کشور را در شرایط تحریم اقتصادی ترسیم می‌کند. بی‌شک، لازمه رسیدن به وضعیت مطلوب و شایسته در اقتصاد کشور، تغییر نگاه و رویکردها در همه حوزه‌ها است که خوشبختانه در برهه کنونی این تغییر نگاه در دولت‌مردان، نهادها و تشکل‌های اجتماعی ایجاد شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در ادامه از وجود 300 هزار پرونده دعاوی در دادسراها خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه وجود این تعداد پرونده دعاوی در خصوص کارفرما و کارگر بیانگر آن است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این زمینه نتوانسته‌اند آن‌طور که باید به وظایف خود عمل کنند و این ضعف در عملکرد این تشکل‌ها مشاهده می‌شود.

همچنین مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه خوشبختانه در حال حاضر چالشی بین کارگر و کارفرما وجود نداشته و هم‌سویی بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد، گفت: ما معتقدیم تشکل‌های کار‌گری و کار‌فرمایی باید به جایگاه کمی خود برسند که برای تحقق این امر قرار است در سال‌جاری 1345 تشکل کار‌گاری و کار‌فرمایی تاسیس شود.

دلاور نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار تشکل کار‌گری و کار‌فرمایی در سطح کشور تاسیس شده است، افزود: تشکل‌های کارگری در صنعت و کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند، به همین خاطر باید به این قشر زحمت‌کش توجه ویژه‌ای شود که خوشبختانه این توجه در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و ما شاهد افزایش تشکل‌های کارگری هستیم.

وی همچنین از افزایش ۴۴ درصدی تشکل‌های کارگری و کار‌فرمایی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه تشکل‌های کار‌گری و کار‌فرمایی، توسعه اقتصاد را به دنبال دارد، به همین خاطر باید از این فرصت به دست آمده یعنی افزایش 44 درصدی تشکل‌های کارگری و کار‌فرمایی استفاده کرده و برای قدرتمند کردن تشکل‌ها گام‌های مؤثری برداشت.

در ادامه نماینده تشکل‌های کارگری نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید از سیاست دوری کنند؛ چرا که ورود به عرصه سیاست برای این تشکل‌ها به منزله آفت بوده و به آن‌ها ضربه می‌زند، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، بی‌تردید امسال شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود و این اقتصاد پویا نیز باعث توانمند شدن نیروی انسانی شده و در نتیجه افزایش بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا عباسی با اشاره به اینکه جامعه کارگری ثابت کرده است که همواره و در هر شرایطی در کنار دولت بوده و برای رونق اقتصاد ملی از هیچ کوششی فرگذار نبوده است، افزود: متأسفانه در حال حاضر، تشکل‌های کارگری را باید جزو تشکل‌های ضعیف در جامعه برشمرد، به همین خاطر اولویت امروز باید تقویت این تشکل‌ها باشد.

همچنین احمد غریوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان نیز با تأکید بر اینکه باید بین دو تشکل کارگری و کارفرمایی در راستای برقراری عدالت اجتماعی، تعادل ایجاد شود، گفت: بی‌شک، کارگران رکن مهم اقتصاد جامعه بوده و از جایگاه بسیار مهمی در جامعه برخوردارند، لذا با توجه به اینکه این قشر توانسته در همه مقتضیات زمانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌جانبه کشور ایفا کند، باید نسبت به سلامت آن‌ها توجه کافی داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار