خبرهای داغ:
فرماندار ویژه آبادان گفت: شرایط اداره بازارچه اروند باید به گونه‌ای رقم بخورد که بخش اعظم سود بازارچه عاید مردم منطقه شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۷۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، عزیزالله شهبازی در نشستی که به منظور راه‌اندازی بازارچه مرزی اروند در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، با تقدیر از تلاش یکساله استاندار خوزستان در خصوص تاسیس و راه‌اندازی این بازارچه اظهارکرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در استان و شهرستان حرکت در مسیر عمران، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار است و در این مدت از تمام فرصت‌ها استفاده کردیم تا حرکت‌های اساسی در خصوص این بازارچه انجام شود.

وی افزود: تمام فعالیت این بازارچه قرار است در قالب قوانین ساماندهی مبادلات مرزی انجام گیرد و از پتانسیل و امتیاز 9 تعاونی مرزی موجود در منطقه که امروز 4 مورد آن فعال است، استفاده شود تا همگی فعال شوند؛ به هر حال در قالب این 9 تعاونی، 250 هزار نفر عضو هستند و این رقم کمی نیست و بیش از نیمی از مردم این شهرستان را شامل می‌شود.

شهبازیبا تشریح فعالیت یکساله اخیر در خصوص این بازارچه گفت: بیش از 25 میلیارد ریال برای تاسیس این بازارچه که سوله‌ای متروکه بود، هزینه شده است و امروز مشاهده می‌کنیم که بازارچه‌ای شکیل با غرفه‌ها و دفاتری نظامند، آبرومند و استاندارد ساخته شده است و قدم‌های بعدی را باید خود مردم و تعاونی‌هایشان بردارند.

ویخطاب به مسئولینی که در جلسه حضور داشتند، تاکید کرد: هر دستگاهی بدون راه گریز باید وظیفه ذاتی خود را در خصوص این بازارچه انجام دهد و از مدیر این بازارچه نیز می‌خواهیم که ظرف 48 ساعت آینده غرفه‌های تعاونی‌های 4 گانه فعال را به آن‌ها تحویل دهد و ما برای تمام تعاونی‌های مستقر در بازارچه تنفس پرداخت اجاره بها تا رسیدن به سودهی را قائل هستیم.

فرماندار ویژه آبادانبا تاکید به راهبرد اصلی دولت مبنی بر رونق کسب و کار در آبادان، اروندکنار و چوئبده گفت: استاندار خوزستان به صورت ویژه پیگیر راه‌اندازی رسمی این بازارچه بوده و به همین دلیل تمام موانع قانونی در این خصوص برداشته شده است.

شهبازیاز مردم خواست که تا با حضور در محل تعاونی‌هایی که در آن عضو هستند از مدیران تعاونی خود بخواهند تا با ارزیابی وضعیت فعالیت، زمینه مشارکت آن‌ها را در بازارچه مرزی اروند فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، بازارچه مرزی اروند سال گذشته با تلاش استاندار خوزستان و پیگیری‌های فرماندار ویژه آبادان احداث و افتتاح شد که با موانعی چون عدم استقرار گمرک ایران در آن نتوانست فعالیتش را آغاز کند اما با تلاش‌های صورت گرفته اخیر از سوی استاندار خوزستان و گمرکات ایران، چندی پیش این مجوز صادر شد و نماینده گمرک ایران ظرف چند روز آینده با استقرار در این بازارچه زمینه‌ساز آغاز فعالیت رسمی آن خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها