خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: از آنجایی که 80 درصد منابع نفتی در کشور در استان خوزستان است، از فرصت استفاده کردیم و شرایطی را برای مذاکره هیأت تجاری لهستان با انجمن تولیدکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی را در اهواز فراهم کردیم.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۶۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، از اهواز، صبح یکشنبه رئیس اتاق بازرگانی کشور لهستان در رأس هیأت تجاری 27نفره با عنوان B2B وارد شهر اهواز شد.

نشست این هیأت یکشنبه شب در محل سالن اجتماعات هتل پارس اهواز با هدف بررسی و شناخت ظرفیت‌ها و تولیدات صنعتی استان خوزستان در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و بندر انجام شد.

در این نشست شهلا عموری با بیان اینکه هیأت لهستانی اولین هیأت اروپایی است که پس از توافق هسته‌ای وارد استان می‌شود خطاب به هیأت تجاری لهستانی اظهار کرد: خوزستان با برخورداری از 80 درصد ظرفیت صنایع نفت و17 درصد پتروشیمی قطب دوم کشور به لحاظ صنعتی است.

وی ادامه داد: استان خوزستان در افق 1404 برنامه ریزی بلند مدت برای تولید در میدان‌های نفتی آزادگان، یاران و... دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: استان خوزستان 400 سازنده تجهیزات درون چاهی، قطعات، شیرآلات، اتصالات مخازن و سازنده‌های فلزی دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با ارزیابی وضعیت موجود به‌دنبال شناسایی و انتخاب هرگونه ارتباطی با هویت تولید و انتقال تکنولوژی است خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در راستای فعالیت‌های اقتصادی از هرگونه ارتباط تجاری دو طرفه و به نفع استان استقبال می‌کند.

عموری گفت: این هیأت از طریق بخش اقتصادی وزارت امورخارجه به‌منظور بازدید از نمایشگاه نفت در تهران وارد ایران شدند.

وی با اشاره به‌دلیل حضور هیأت تجاری در اهواز توضیح داد: از آنجایی که 80 درصد منابع نفتی در کشور در استان است از فرصت استفاده کردیم و شرایطی را برای مذاکره هیئت تجاری لهستان با انجمن تولیدکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی را در اهواز فراهم کردیم.

عموری هدف از حضور هیأت تجاری لهستان در استان را رونق اقتصادی، فناوری‌های صنعتی همچنین ارتقاء کیفیت تولید کارخانه‌جات عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود در این زمینه‌ها و با توجه ظرفیت‌های ویژه استان توافق خوبی در این زمینه حاصل شود.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان یکی از متولیان بخش خصوصی زمینه همکاری و فعالیت تجار و دستگاه‌های مختلف را در بخش‌های مختلف اقتصادی برای هیأت لهستانی مهیا کرد.

عموری گفت: در بخش‌هایی که به فعالیت تجاری اعضای اتاق بازرگانی مربوط می‌شود تمام اعضا را در این نشست دعوت کردیم تا از تمام فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

این مسؤول اظهار کرد: هئیت تجاری لهستانی از ظرفیت‌های بندری و بحث مربوط به زیرساخت‌ها در بنادر استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی اهواز و اتاق بازرگانی ورشو لهستان منعقد شد.

گفته می‌شود با عقد این تفاهم‌نامه زمینه ارتباط اقتصادی دو استان از طریق اتاق‌ها فراهم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها