خبرهای داغ:
دادستان خرمشهر از اجرای مرحله سوم تبادل محکومان کشورهای ایران و عراق در مرز این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۴۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،منطقه خوزستان، علیرضا باوی اظهار کرد: در سومین مرحله از تبادل محکومان کشورهای ایران و عراق که فروردین ماه امسال در مرز شلمچه به اجرا درآمد، شش نفر از محکومان اتباع کشور جمهوری اسلامی ایران و 11 نفر از محکومان کشور عراق جهت ادامه محکومیت خود، تحویل نمایندگان کشور متبوع خود شدند.

وی افزود: این تبادل بر اساس موافقت‌نامه تبادل محکومان ایرانی و عراقی و با حضور نمایندگان قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و وزوارت امور خارجه انجام شد.

باوی ادامه‌ داد: کارگروه انتقال محکومان کشورهای ایران و عراق از اواخر سال 1393 فعال شد که در اسفندماه همان سال، 19 ایرانی با 5 عراقی و در مرحله دوم که در تیرماه سال گذشته به اجرا درآمد، 14 ایرانی با 7 نفر از محکومان عراقی مبادله شدند.

وی تصریح کرد: این محکومان افرادی هستند که شرایط انتقال آنان تکمیل شده است و پیگیری برای اجرای مرحله چهارم این تبادل در دست بررسی و اقدام است.

دادستان خرمشهر با بیان این‌که کشور ایران با سایر کشورهای هم‌مرز همچون پاکستان و آذربایجان نیز در این زمینه همکاری دارد، گفت: با تبادل این محکومان، پرونده قضایی آنان برای ادامه اجرای حکم تحویل کشورهای متبوع آنان می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها