مدرس سازمان بهره وری انرژی در گفتگو با «بسیج»:

آقای زنگنه دیپلماسی فعال در پسابرجام را مهم بداند

محمدرضا مظفریان گفت: برای رفع رکود حاکم، هر چه زودتر باید برجام عملیاتی شود، بیرون عایداتی ندارد و جز وعده وعید نمی‎باشد لذا آقای زنگنه دیپلماسی فعال با رویکرد داخلی در پسابرجام را مهم بداند و شرایط برای شرکت های داخلی را بیش از پیش گسترش دهد.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۳۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

محمد رضا مظفریان مدرس سازمان بهره وری انرژی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه حلقه آشتی شرکت های بزرگ نفتی درپسابرجام هم مشاهده نشد و این شرکت ها در بیست و یکمین نمایشگاه نفت حضور نیافتند اظهار داشت: متاسفانه هنوز برجام به مرحله عملیاتی نرسیده است  و کشورمان با شعارهای فریبنده و ظاهری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه ناامیدی میان تولیدکنندگان داخلی حوزه نفتی ایجاد شده است افزود: در بیست و یکمین نمایشگاه نفت، یکی از تولیدکنندگان داخلی نفت به عنوان اعتراض در میان جلسه نطقی داشت و به آقای زنگنه بیان داشت که نمایشگاه برای وارد کنندگان نفتی موثر بوده ولی برای تولید کنندگان داخلی هیچگونه عایداتی نداشته است لذا ناامیدی شیوع یافته است.

مظفریان گفت: متاسفانه اکثرشرکت‎های نفتی خارجی مزیت هایی چون  سفر خارجی یا هدیه های دیگری دارند که چنین روشی در میان تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.

مدرس سازمان بهره وری انرژی بیان داشت: تولید کنندگان و شرکت های داخلی در حوزه نفت و انرژی  با رکود و مشکلات ناشی از رکود مواجه هستند تا زمانی که عرصه  فعالیت برای واردکنندگان و شرکت های خارجی نفتی باز بوده و تولیدکنندگان با محدودیت دست و پنجه نرم کنند و  فرهنگ نگاه به برون جاری و ساری باشد کشورمان هیچ بهره ای نمی برد.

مظفریان اذعان داشت: دولت باید همت جدی داشته باشد که با شعار، حرف و ذوق زدگی کاری انجام نمی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه بهتر نیست در شرایط پسابرجام آقای زنگنه دیپلماسی فعال نفتی ایجاد کنند اظهار داشت: برای رفع  رکود حاکم، هر چه زودتر باید برجام عملیاتی شود همچنان که رهبری معظم تاکید دارند که نگاهی به درون داشته باشیم و بیرون عایداتی ندارد و جز وعده وعید نمی‎باشد لذا آقای زنگنه دیپلماسی فعال با رویکرد داخلی در پسابرجام را مهم بداند و شرایط برای شرکت های داخلی را بیش از پیش گسترش دهد.

ارسال نظرات