خبرهای داغ:
به گزارش روابط عمومی ناحیه دزفول سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه شهرستان دزفول درهفته گذشته با بررسی و چرایی اقتصاد مقاومتی به تحلیل برخی از مسایل پسابرجام پرداخت.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۲۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
اقتصاد دغدغه تمام مردم کشور

سرهنگ محتشمی راد با بیان اینکه با پایان یافتن مذاکرات و سپری شدن چند ماه از توافق برجام هیچگونه اثر و تاثیری در موراد مختلف و معیشیت مردم دیده نشد و این را کارشکنی و عدم تعهد آمریکا به برجام خواند.

هیچگونه امیدی به برجام از ابتدا هم وجود نداشت

وی بیان داشت خیلی ها مذاکرات و انجام توافق با آمریکا را ورود به عرصه جدید و بازگشایی درهای اقتصادی دنیا و شکوفایی می دانستند ولی با عدم پایبند بودن آمریکا در این مدت و عدم تعهدات به برجام از سوی آنان همه چیز برای مردم روشن شد. آمریکایی ها هیچ وقت نمی گذارنند از برجام به ایران سودی حاصل شود و به بهانه های مختلف حقوق بشر و تروریسم روز به روز تحریم های جدید را وضع و تشدید می کنند.

آمریکایی هایی با مشاهده پشرفت های جوانان و مردم ایران در عرصه های مختلف و عدم ناتوانی در مهار آنها ، ادبیات خصومت آمیزی را آغاز نموده اند. آمریکایی ها ثابت کرده اند که بدنبال حل مشکلات ملت ایران و هیچ کشور دیگری نیستند.

برای حقیقت طلبان و منصفین مشخص شد که با مذاکره مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد و تنها راه حل آن ایستادن بر روی پای خود است.

انجام مذاکره و توافق برای عده ای خوب بود تا بعدها متهم نکنند مسئولین نظام را که نگذاشته اند و بعد ها این را به میان نکشانند که ان زمان و دوران خوب بود و فرصتی مناسب برای مذاکره با آمریکا بود تا مشکلات حل شود و خدا رو شکر بهانه ای دست آنان داده نشد تا بحران اقتصادی را روی ما بگذارنند.

تشدید تحریم ها و پاره کردن برجام نقل صحبتها و شعار کاندیدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکاست

در شرایط سخت و حساس قطعا راه حل توجه به داشته ها و اندوشته های داخلی می باشد. خیلی ها در داخل نقاط ضعف کشور را بزرگ می کنند و در عین حال نقاط قوت دشمن را بزرگ می کنند و آمریکا هم بدنبال همین کار است و متاسفانه در داخل خیلی ها به برجام ۱ و ۲ و ۳ و ۴ دامن می زنند و مکرر اعلام میکنند که اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید برجم را در ابعاد مختلف ادامه دهیم و خداروشکر شاهد هستیم که در برجام هیچگونه توفیقی را عاید نبودیم و در همین حال خیلی ها آب آشامیدن مردم را هم به برجام ربط دادند و حتی بعضی ها می گفتند که هر روز دیرتر به برجام دست یابیم میلیون ها دلار دچار ضرر خواهیم شد، که با پاسخ صریح مقام معظم رهبری در مورد سرزنش این افراد فرمودند که عده ای هم در حجم تحریم تحریم ها، هم در نظام تأثیر تحریم ها و هم در اثر بخشی لغو تحریم ها مبالغه کردند.

در اقتصاد مقاومتی مهمترین موارد را می توان تأمین کالاهای اساسی را بیان کرد و مسئولین و نظام باید از ورود بی رویه کالای اسای جلوگیری کند. به عنوان مثال ورود بی رویه روغن نباتی می باشد که کشور وابستکی ۹۲ درصدی دارد و تنها اقدام صورت گرفته جهت جلوگیری از آن اجاره تعدادی مزرعه در کشورهای هم جوار است که تنها وابستگی را ۵ درصد کاهش میدهد اما در صورت برنامه ریزی صحیح و در داخل این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم ولی چه کنیم که در این زمینه عده ای سودجو که در این زمینه منافعشان به خطر خواهد افتاد اجازه نمیدهند.

لازم به ذکر است که گفته شد که این هیأت های اقتصادی متعدد که وارد کشورمان می شوند در ظاهر احساس میشود که خیلی به فکر کشور هستند و دغدغه ما را دارند و انان میخواهند فناوری و تکنولوژی را وارد کشور کنند و نگران ما هستند ول باید گفت که اصلا به این صورت نیست، همین گروه آلمانی که چندی پیش حضور داشتند اعلام کردند که شما به دلیل عدم مدیریت و ضعف آب و خاک شما ما میتوانیم ۴۰ درصد غذای شما را تأمین کنیم که این نشان از توانمندی و خودکفایی بالای داخلی است.

سیاست داخلی آمریکایی در برجام و توافق این است که پول های خودمان از راه های مختلف وارد کشور نشود و وابستگی ما به واردات و آنها بیشتر شود. طبق تأکید سخن مقام معظم رهبری به دولت، باید برنامه ریزی خود را انجام دهد که چرا باید تأمین وعده غذایی ۱۲۰ میلیون نفر را تهیه کند.

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به فعالیت های داخلی توجهی نمی شود

سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار توریست درمانی به کشور آمده بود بدلیل پیشرفت قابل توجه داخلی ما در بحث بهداشت و درمان که در صورت برنامه ریزی صحیح طبق گفته کارشناسان این مقدار تا هفت میلیارد دلار قابل افزایش است که باید در این زمینه برنامه ریزی صحیح و مدیریت دقیق صورت گیرد.

قاچاق کالا بزرگترین منافع تحقق اقتصاد مقاومتی

وی در پایان سخنان خود با توجه به تولیدات داخلی و ایستادگی هشت ساله مردم کشورمان در شرایط سخت آن زمان و پیروزی در میدان استفاده از محصولات داخلی را مهم دانست. همگان بدانند که در صورت حمایت و خرید از محصولات داخلی اشتغال و پیرفت کسب و کار داخلی کمک قابل توجهی می شود که امیدواریم مردم عزیزمان به این مورد توجه ویژه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها