مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شده است، گفت: کردستان آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.
کد خبر: ۸۶۷۳۱۹۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان؛ اسماعیل احمدی در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان اظهار داشت: جشنوارة کتابخوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج سیره و فرهنگ رضوی سبب آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی می شود که این مهم نیز در راستای هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

احمدی گفت:در جشنواره رضوی امسال مسابقه ملی کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا(ع) ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می شود.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع)»، «اعترافات غلامان» و «دوست مهربان کبوترها» برای استفاده مخاطبان و کتاب‌خوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتابخوانی رضوی از این سه کتاب برگزار می شود.

احمدی از توزیع کتاب های مسابقه در کتابخانه های عمومی کردستان خبر داد و افزود: کتاب های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه ها توزیع می شود در سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس اینترنتیhttp://www.iranpl.ir/به صورتpdfدر دسترس است.

وی عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند و یا به نشانی الکترونیکrazavi@iranpl.irارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای و سازمان های دولتی و مردم نهاد است.

ارسال نظرات