خبرهای داغ:
مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي اصفهان از اجراي طرح شناسايي واحدهاي نيمه فعال و راكد و ارائه تسهيلات به آنها در راستاي فعاليت كارگروه رونق بنگاه‌های كوچك اقتصادي خبر داد و گفت: اختصاص ميزان تسهيلات به اين طرح در كل كشور 16 هزار ميليارد تومان و سهم استان از اين تسهيلات، حدود يك هزار ميليارد تومان در سال جاری است.
کد خبر: ۸۶۷۳۱۶۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد بگي- مديرعامل این شركت در دیدار با هیات امنای شهرک های صنعتی فعال استان گفت: بنابر فرمايشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل و تأکید ايشان به توجه وي‍ژه به صنايع كوچك و متوسط و همچنين تأکیدات رئیس‌جمهوری دولت تدبير و اميد در راستاي اجراي مصوبات شوراي معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت تشكيل کارگروه‌هایی براي رفع مشكلات صنايع كوچك و متوسط كشور، تشكيل دو كارگروه در سطح وزارتخانه با عنوان "كارگروه ويژه پايش قراردادهاي راكد در شهرک‌های صنعتي" و "كارگروه رونق بنگاه‌های كوچك و متوسط اقتصادي" اجرايي شد.

وي ادامه داد: در اين راستا به‌روزرسانی آمار و اطلاعات در سطح كشور و در سطح استان براي شناسايي واحدهاي فعال، نيمه فعال و راكد و طرح‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام در اولويت كشور و همچنين استان اصفهان قرار دارد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه منابع محدود و متقاضي نامحدود است، بنابراين صنايع و طرح‌هایي كه مشمول اين ویژگی‌ها هستند در اولويت ما قرار دارند: 1- طرح‌های در زنجيره تأمین به عنوان مكمل( در زنجيره ارزش افزوده توليدات قرار دارند) 2- به عنوان توليدكننده مواد اوليه براي واحدهاي ديگر هستند 3- عضو خوشه صنعتي باشند 4- بازار مناسب داشته باشند 5- محصول صادراتي داشته باشند 6- به راه‌اندازی واحدهاي دانش بنيان، فناورانه و صنايع نوين كمك كنند 7- ايجاد ارزش افزوده بالا كنند(براي توليدكنندگان نهايي) 8- واحدهاي بدهكاري كه در آستانه تملك توسط بانک‌ها قرار دارند.

بگي در ادامه افزود: به دليل اينكه قصد داريم شناسايي و دسته‌بندی مشكلات فراروي واحدهاي صنعتي كوچك كه زير 50 نفر اشتغال دارند، به سرعت انجام شود، خواستاريم كه صنعتگران چه در داخل و چه در خارج از شهرک‌های صنعتي حتماً از اين چند مسير پيگير اين جريان باشند: 1- از طريق مراجعه به وب‌سایت شركت شهرک‌های صنعتي اصفهان و تكميل فرمي كه در اين وب‌سایت قرار گرفته است 2- از طريق مراجعه به دبيرخانه اين كارگروه مستقر در شركت شهرک‌های صنعتي اصفهان 3- مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها، خانه صنعت، معدن و تجارت و شعب شهرستان‌ها و همچنين شرکت‌های خدماتي و هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتي. وي تأکید كرد: صنعتگران به‌طور حتم فرم‌های مذكور را به‌طور دقيق تكميل سازند تا به برنامه‌ریزی صحيح كمك شود.

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي اصفهان گفت: در كارگروه پايش قراردادهاي راكد نيز در نظر داريم حتماً قراردادهاي راكدي كه در شهرک‌های صنعتي منعقد شده با تقسیم‌بندی كه ما انجام داده‌ایم، مورد بررسي قرار گيرد و در كارگروه مذكور با حضور صاحب قرارداد مطرح شود. در اينجا سه آيتم وجود دارد كه در بررسی‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد: 1- صاحب قرارداد صلاح بداند كه از قرارداد انصراف دهد 2- با توجه به برنامه زمان‌بندی كه صاحب قرارداد ارائه می‌دهد ما به وي مهلت خواهيم داد تا قرارداد را فعال كند 3- توافقي با صاحب قرارداد با توجه به مذاكرات صورت نمی‌گیرد و در امتداد كار توسط مراجع قضايي و هیئت‌های حل اختلاف رسيدگي شود.

بگی با تأکید بر اينكه براي ما آيتم دوم از اهميت بيشتري قرار دارد، اضافه كرد: تاكنون هفت جلسه در اين زمينه برگزار شده، حدود 48 قرارداد مورد بررسي قرار گرفته و به حدود 75 درصد موارد مطرح شده نيز مهلت اعطا خواهد شد.

وی افزود: در خصوص برگزاري كارگروه رونق اقتصادي نيز سه جلسه در سطح استان تشكيل شده است كه در اين جلسات در خصوص نحوه اجرا، ارزيابي همچنين راهكارهاي شناسايي واحدهاي مد نظر تصميمات خوبي اتخاذ و ابلاغ گرديده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها