مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت: در مراسمی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم از هنرمندان بسیجی عرصه هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۶۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمود علی پور، مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام،اظهار داشت :طي مراسمي كه بمناسبت روز جهاني تئاتر در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد اسلامي ايلام برگزار شد از 9 نفر هنرمندان بسیجی تجلیل شد.

وی، بابیان اینکه در این مراسم از اعضای شورای مرکزی انجمن نمایش بسیج هنرمندان تجلیل شد، ابراز کرد: در حال حاضر حدود 300 نفر در سطح مرکز استان و شهرستان‌های مختلف این استان در قالب گروه‌های نمایشی با بسیج هنرمندان هستند.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، با اشاره به اینکه 35 گروه نمایشی در سطح استان ایلام عضو انجمن نمایش بسیج هنرمندان هستند، ابراز کرد: در حال حاضر 2 هزار و 700 نفر هنرمند در رشته‌های مختلف هنری در کل استان ایلام در قالب انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری سازمان‌دهی شده است.

علی پور، بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر استانی در شهریورماه سال جاری، برگزاری کارگاه آموزشی در مرکز استان و شهرستان‌ها، اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای برای عموم و اجرای کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی ازجمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی، بابیان اینکه در حال حاضر 11 انجمن فرهنگی و هنری در سطح این استان فعالیت دارند، یادآور شد: شعر، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی، عکس، فیلم، خوشنویسی و کاریکاتور و پویانمایی ازجمله انجمن‌های فعال بسیج هنرمندان در سطح این استان است.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: زبان هنر از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزارهای انتقال ارزش‌ها، باورهای دینی و فرهنگی در یک جامعه بوده که هنر نمایش و تئاتر در این زمینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


ارسال نظرات