خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: رئیس بسیج اساتید میانه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، هدف مشترک این است که برای اسلام کار کنیم و این احساس تفاوت را از بین ببریم.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۷۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جلیل اجلی افزود: از منظر انقلاب اسلامی، حوزه و دانشگاه همچون دو بالی هستند که با تکیه بر آنها می توان پرواز علمی و معنوی کرد.

جلیل اجلی اظهار کرد: دو مسئله تهذیب و تخصص که از تاکیدهای امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب است که با استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه در جامعه محقق می شود.

وی وحدت حوزه و دانشگاهرا تجلیگاه آرمان واحد این دو نهاد در عرصه اندیشه و تمدن سازی اسلامی عنوان و بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با تاکید بر افق های مشترک این دو نهاد در دل جامعه ممکن می شود.

اجلی با بیان اینکه امروز روحانیون در راستای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه و توجه به ارزش‌های اسلامی و تعمیق آگاهی دینی وسیاسی دانشجویان در دانشگاه های کشور حضور دارند، تصریح کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه می تواند به عنوان یک حرکت اساسی تحولات زیادی را در جامعه داشته باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه تاکید کرد: باید از امکانات موجود دانشگاه ها که حوزه ها از آن بهره مند نیستند در راستای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه استفاده کرد و وظیفه برطرف کردن این شبهات بر عهده روحانیون است که باید ارتباط خود را با دانشگاه بیشتر کنند.

ارسال نظرات