خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی تأکید کرد

لزوم تلاش برای تولید آثار ارزشمند ویژه دفاع مقدس در آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: باید با همکاری سازمان‌های مختلف برای تولید آثار فاخر ویژه دفاع مقدس در این استان گام برداشته شود.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۴۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی اظهار داشت: باید برای تولید آثار فاخر و ارزشمند ویژه دفاع مقدس در آذربایجان غربی گام برداشته شود، در این زمینه مقدمات همکاری با سازمان‌های مختلف به ویژه صدا و سیمای آذربایجان غربی در حال فراهم شدن است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تعامل مورد نیاز بین حوزه هنری و صدا و سیمای آذربایجان غربی در زمینه تولید نمایش‌های رادیویی شکل گرفته است، ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان منعقد شده است، تا اینکه نمایش‌های رادیویی تولید شده و از آنتن استان پخش شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه در تولید نمایش‌های رادیویی موضوع‌هایی مانند مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس، ضرورت زنده نگه داشتن راه شهدای گلگون‌‌کفن، رشادت‌های سرداران بزرگ و رزمندگان اسلام در اولویت قرار دارد، گفت: همین طور به موضوع‌هایی مانند نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی و تقویت مهارت‌های زندگی توجه می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی به نگارش کتاب «یک لحظه تا آسمان» توسط توحید اصغرزاده با محور قرار دادن موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: مقدمات لازم برای ضبط و پخش آن هم اکنون در حال فراهم شدن است که امیدوار هستیم نقطه آغاز خوبی باشد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اجرای برنامه‌های مختلف در روزهای فوق مانند اجرای ویژه‌برنامه نمایشنامه‌خوانی، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی، اکران فیلم سینمایی برای هنرمندان، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مورد اشاره قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: برای احیای ارزش‌های دفاع مقدس همچنین یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان اسلام باید به صورت جدی با عزم راسخ گام برداشته شود، تا اینکه نسل جدید نیز راه پدران و مادران خود را ادامه دهند.

این مسئول افتتاح نمایشگاه تصویرسازی «چشم‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند» در روز شنبه مورد اشاره قرار داد، گفت: این آثار هنری در طبقه نخست ساختمان حوزه هنری آذربایجان غربی به عبارت دیگر نگارخانه ارومیه در معرض نمایش گذاشته شده است که علاقه‌مندان برای بازدید از آنها می‌توانند مراجعه کنند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اظهار اینکه نگارخانه ارومیه به صورت رایگان و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و زمان‌بندی مشخص در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: از این رهگذر به دنبال اعمال حمایت از جامعه هنری استان هستیم، چه‌بسا انگیزه برای فعالیت مضاعف در بین این قشر تأثیرگذار و توانمند ایجاد شود.

ارسال نظرات