خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: رفع دغدغه‌های معیشتی مردم و فراوانی نعمت در جامعه باید مورد توجه مسئولان باشد.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۸۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی این است که افراد متعهد و تاثیرگذار آمادگی خود را به منظور خدمت به مردم برای تحکیم نظام اعلام کرده و قدم به عرصه عمل می‌گذارند، اظهار کرد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند بوده و ثواب بالایی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه مسؤولان به تحقق سه مسئله امنیت، عدالت و رفع مشکلات معیشتی در جامعه گفت: امنیت فکری، فرهنگی، سیاسی و مالی نخستین رهاورد جامعه اسلامی است.

این مرجع تقلید برقراری عدالت در جامعه را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در جامعه حقوق فراوانی وجود دارد که برقراری این حقوق نوعی شکل‌گیری عدالت در جامعه است.

نوری‌همدانی اضافه کرد: عدالت میدان وسیعی دارد و هر کسی از آن دم می‌زند، اما تحقق آن به صورت عملی بسیار مشکل است که امیدواریم مسؤولان این کار مشکل را عملی سازند.

وی فراوانی نعمت را مسئله سوم دانست که مسؤولان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند و افزود: وسعت عرضه در برابر تقاضا و رفع نیازهای معیشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه راه خدمت در نظام اسلامی باز است، اضافه کرد: نظام اسلامی نظامی دینی، معنوی و ولایی است و با انقلاب‌های دیگر متفاوت است.

نوری‌همدانی با اشاره به حضور ولی‌فقیه در رأس جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه رکن نظام اسلامی است و هر قدر وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه بیشتر باشد توفیق نظام بیشتر خواهد بود.

وی وحدت و همدلی را رمز پیروزی و پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی بین مسؤولان بسیار لازم است و اختلافات راه را برای نفوذ دشمن باز می‌کند و بهترین راه برای فتنه دشمن اختلاف مسئولان است.

این مرجع تقلید لزوم رشد دغدغه‌های فرهنگی را در کشور یادآور شد و ادامه داد: فرهنگ انقلاب از جمله استکبارستیزی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد نظر مسئولان باشد.

نوری همدانی گفت: مسئولان در این مسیر گام بر می‌دارند و امیدواریم مجلسی شکل بگیرد که خدمات نمونه و بارز به مردم ارائه کرده و امیدهای مردم را محقق کند.

محمدرضا عارف نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به وضعیت شکل‌گیری مجلس دهم گفت: دغدغه مسئولان کشور به ویژه در مجلس دهم رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم است.
ارسال نظرات