مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران گفت: مخالف برگزاری جشن‌ با رعایت شئونات اسلامی در دانشگاه‌های مازندران نیستیم.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۸۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳


خبرگزاری بسیج مازندران شهرام نوری صبح امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی اقدامات مسؤولان دانشگاه‌ها در برگزاری مراسم دور از شأن دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان اظهار کرد: فضای حاکم بر برخی از برنامه‌های به ظاهر فرهنگی اسلامی در تعدادی از دانشگاه‌ها نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان کانون تولید علم و کارخانه انسان سازی نیاز به توجه بیشتر مسئولان و متولیان امر علم،دانش و تربیت دارند، افزود: فضای دانشگاه باید از انجام برنامه‌های غیرفرهنگی و ضدفرهنگی پاک باشد.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران اضافه کرد: هر از چند گاهی برخی از برنامه‌های ضدفرهنگی و به دور شئونات اخلاقی و شأن دانشجو و دانشگاه در سطح دانشگاه‌های استان خبرساز می‌شود.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های ضدفرهنگی که به بهانه‌هایی مثل، جشن‌های مناسبتی، جشن فارغ‌التحصیلی، برنامه خیریه و روز استاد به‌جای پرداختن به اصل موضوع و مناسبت و برنامه، فضا طوری رقم می‌خورد که شئونات اسلامی و اخلاقی رعایت نمی‌شود.

نوری یادآور شد: وقتی برنامه یا جشن دور از شئونات اخلاقی در حین یا بعد از برگزاری جشن با مخالفتی از سوی تشکل دانشجویی واقع شود، بلافاصله با توجیهات مختلف، اصل قضیه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام «دانشگاه‌ها مبدأ تحولات هستند» و کانون علم و دانش و فرهنگ بوده و خانواده‌ها با وجود مشکلات و سختی‌های فراوان اقتصادی و زندگی فرزندان‌شان را به هزاران امید و آینده‌ای روشن به دنبال کسب علم و دانش و معرفت راهی دانشگاه می‌کنند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران بیان کرد: برخی از جریانات فکری و فرهنگی تلاش دارند که توجه و تمرکز دانشگاه و دانشجویان را صرف فعالیت‌های غیرمفید کرده و از رسالت و تکلیفی که بر عهده هر دانشجو است، دور کنند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را یکی از ویژگی‌های دانشجویان دانست که می‌تواند در اعتلای دانشگاه و جامعه اثرگذار باشد، اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند فکر و انرژی دانشجویان در جاهای دیگر صرف شود.

وی بیان کرد: مقوله اقتصاد و فرهنگ از جمله مطالباتی است که جامعه کنونی به آن نیاز دارد و دانشجویان به عنوان بدنه فعال جامعه باید در این زمینه تلاش کرده و از مسئولان ذی‌ربط مطالبه‌گری کنند.

نوری با اشاره به نامگذاری شعار امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، گفت: دانشجویان مازندران برای تحقق این شعار در سال جاری و برای تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند که با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 3 هزار و 600 دانشجو در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در اردوهای جهادی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت، دانشجویان در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کمک می‌شود، یادآور شد: دانشجوی شرکت‌کننده در اردوی جهادی فرصتی برای خودسازی هم پیدا می‌کند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی اشتغال است، افزود: دانشجویان می‌توانند در اردوهای جهادی و طرح‌های خوداشتغالی بسیج سازندگی از این فرصت ایجادشده استفاده کرده و برای خود تجربه‌ای عملی مناسب کسب کنند.

وی با اعلام اینکه مخالف برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های مازندران نیستیم، گفت: انتظار است مسئولان دانشگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های دانشجویی دقت نظر داشته تا حاشیه‌های مختلف بر متن و اصل برگزاری مراسم غلبه نکند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فرهاد
۱۳:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر می رسد برپایی جشن در دانشگاه ها باید با فرهنگ سازی از پیش همراه باشد در غیر اینصورت معلوم نیست با چه حاشیه های همراه باشد. جوانان امروز وقتی وارد این موضوعات می شوند مثل آتش زیر خاکستر می مانند . تجربه این موضوع را ثابت کرده است .
پر بیننده ها