یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

ایران جزو 5 کشور جهانی است که نرخ سود بانکی بالا می‎گیرد

علیرضا معینی گفت: ایران جزو 5 کشوری است که نرخ سود بانکی بالای 24درصد دریافت می‎کند و این موجب افزایش ریسک پذیری یک واحد تولیدی برای ادامه فعالیت شده است.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۷۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

علیرضا معینی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واقعیت جامعه رکود اقتصادی را به خوبی نشان می‎دهد افزایش نرخ بیکاری، کسادی بازار، تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانجات را به تصویر می‎کشاند.

وی با بیان اینکه مسوولان دولتی رکود اقتصادی را به تحریم و برجام نکشانید افزود: مراجع تصمیم گیری باید تصمیمات چگونگی رشد اقتصادی را مد نظر قرار دهند تا بتوانند راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرند، نه رفع تحریم و نه آمدن برجام یک شبه معجزه اقتصادی نخواهد کرد .

وی افزود: ایران جزو 5 کشوری است که نرخ سود بانکی بالای 24درصد دریافت می‎کند و این موجب افزایش ریسک پذیری یک واحد تولیدی برای ادامه فعالیت شده است در شرایطی که مردم از فعالیت تولیدی بازمانده اند چگونه می‎توانند نرخ سود بالا را پرداخت نمایند؟!

وی در خاتمه افزود: تناقضات آماری بسیاری در بین مسوولان از وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد تقلید از الگوهای غربی، مسوولان به جایی رسانیده که قواعد اقتصادی بد را اجرا می‎کنند و از قواعد خوب اسمی نمی برند نرخ سود بانکی بالا از جمله الگوگیری بد بانکی است این در حالی است که  نه تنها رکود اقتصادی از بین نمی‎رود بلکه مانع اساسی در رشد اقتصادی است و مشکلات اقتصادی را روزافزون می‎کند.

ارسال نظرات