فاضلیان با اشاره به اینکه در سال 94 میزان سرقت رشد قابل توجهی داشته است گفت: ضروری است برای کاهش آن، موضوع احداث و پیگیری اردوگاه‌های ماده 16 با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۷۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از روابط عممی دادگستری استان البرز؛  آیت‌الله محسن کازرونی نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی با حضور در دادگستری کل استان البرز دیداری مشترک با رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب کرج و دیگر مسئولان دادگستری استان برگزار کردند.

در ابتدای این دیدار احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز با ارئه گزارشی، میهمانان را در جریان روند اقدامات انجام شده در مجموعه دادگستری استان در سال 94 قرار داد و از ورود 445 هزار پرونده در این سال به مجموعه دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: از مجموع این پرونده‌ها، 355 هزار پرونده وارد دادسرا شده و در مدت مشابه 90 هزار پرونده ورودی به شعب حل اختلاف ثبت شده است.

وی افزایش میزان ورودی را نگران کننده دانست و اظهار داشت: به طور میانگین 35 هزار پرونده در ماه به دادسراها و شعب شورای حل اختلاف استان وارد می شود که اگر برای هر پرونده 3 نفر را به عنوان طرفین دعوا در نظر بگیریم مشاهده می‌شود که بیش از 1 میلیون نفر از جمعیت استان درگیر مسائل قضایی هستند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تاکید بر اینکه رشد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی مختص استان البرز نیست و روالی مشابه در اکثر استان‌ها وجود دارد، توضیح داد: در سال 94 میزان سرقت رشد قابل توجهی داشته است که برای کاهش آن ضروری است موضوع احداث و پیگیری اردوگاه‌های ماده 16 با جدیت پیگیری شود تا با جمع آوری و ساماندهی معتادان، کاهش قابل توجهی در میزان سرقت‌ها رخ دهد.

وی دومین جرم عمده استان را ضرب و جرح عمدی معرفی و تصریح کرد: عموما در کل کشور این جرم در جایگاه دوم قرار دارد و بیانگر آن است که مردم در برخوردها زود عصبانی می‌شوند و ضروری است برای افزایش آستانه تحمل و قانونمداری در مردم اقدامات مهم پیشگیرانه انجام شود.

فاضلیان، نگهداری مواد مخدر، تصادفات رانندگی، کلاهبرداری و تخریب را به ترتیب جرم‌های عمده در حال وقوع استان دانست و گفت: جرایم در استان البرز با توجه به رشد جمعیت آن که ناشی از مهاجر پذیری است از میزان رشد بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان البرز پیگیری و بهره برداری پروژه های عمرانی در استان البرز را از جمله اقدامات تاثیرگذار و موثر برای مجموعه دستگاه قضایی استان برشمرد و تصریح کرد: مجموع فضای اداری در اختیار دادگستری استان در ابتدای سال 94 تقریبا 22 هزار متر مربع بود که با پیگیری استانی و کشوری و حمایت آیت الله لاریجانی، رئیس محترم قوه قضائیه توانستیم به میزان متراژ مورد نیاز پروژه تعریف کنیم که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

«دستگاه قضایی استان از کمبود کادر قضایی و ادری رنج می برد»، فاضلیان با تاکید بر این موضوع، اظهار داشت: با پیگیری و مساعدت‌های انجام شده تا حدود زیادی مشکل کمبود کادر قضایی استان حل شده ولی در حوزه اداری مشکلات عدیده‌ای داریم و شرایط بسیار نامناسب ما را وادار کرده برای حل این مشکل در برخی شهرستان‌ها، از ادارت دیگر نیروی لازم را جذب و به کار گیریم که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

اجرای قانون پیش فروش ساختمان، ارائه مشاوره پیش از ازدواج، صیانت از خانواده با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره پیش از طلاق و ارائه اموزش‌های لازم برای پیشگیری از سرقت اقدامات مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بود که فاضلیان به آن‌ها اشاره کرد.

صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی از مهمترین دستاوردهای دادگستری استان البرز در سال 94 بود که عالی‌ترین مقام قضایی استان درباره اقدامات انجام شده در این حوزه، توضیح داد: بخشی از این صیانت با ورود مستقیم اداره منابع طبیعی استان رخ داده که از این طریق مجموعا 266 هکتار اعاده به کیفیت سابق شده و از طریق دادگاه‌ها و احکام قضایی نیز 607 هکتار به بیت المال بازگشته که ارزش ریالی اراضی آزاد شده در سال 94 مبلغی در حدود 708 میلیارد تومان بوده است.


ارسال نظرات