خداحافظ ماه رجب؛

ماه شعبان هنگامه وصل را نویدبخش است

هلال شعبان نویدبخش هنگامه وصل است، مقدمه‌ای برای رسیدن به رمضان، ماه ضیافت الله و ماه گشوده شدن درهای رحمت حق بر بندگان و لحظه شماری انسان عاشق برای دیدار رب.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۵۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، روزها در پی هم آمدند و رفتند، ماه‌ها سپری شد تا اینکه نوبت به هلال شعبان رسید، ساعاتی تا درخشیدن هلال شعبان در آسمان مانده است تا درخشیدن بگیرد.

خداحافظ ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی، ماه توبه و استغفار و ای ماه رحمت! گویی همین دیروز بود که منتظر حلال ماه مبارک رجب بودیم و همین چند لحظه پیش برای خلوت در خانه خدا در پوست خود نمی‌گنجیدیم.

ماه رجب با همه فرصت‌های زیبایی که برای استغفار و توبه در اختیارمان بود رو به پایان است، ماه مناجات و اعمال ام داوود، دلم تنگ می‌شود برای خلوت‌های عاشقانه اعتکاف و بودن در خانه خدا، وداع با تو برایم خیلی سخت است، اما شوق فرا رسیدن ماه شعبان ماه رسول اکرم(ص) این وداع را برایم آسان می‌کند.

الان وقت وداع با ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است، ماهی که با همه‌ خوبی‌هایش و همه‌ فرصت‌های بزرگی كه از دعا و مناجات و توبه و استغفار به رویمان گشوده شده بود حال گرچه فرصت استثنایی رجب رفت اما لحظه‌های طلایی دییگر در راه است.

ماه رجب «ماه أصَبّ» و ماهی که رحمت خدا در این ماه بر امت فرو مى‌ریزد، رجب، زمینه ساز رمضان است و اگر توشه‌ای درخور ماه رمضان کسب نکرده باشیم به امید شعبان آرزویمان را در عمل به خواسته‌های محبوب و معبودمان به كار می‌گیریم.

امام صادق (ع) در مورد کرامت و فضیلت ماه رجب می‌فرماید: آنگاه که قیامت بر پا شود منادی الهی فریاد می‌زند أین الرجبیون؟ کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره‌ها بردند از آن انبوه جمعیت، گروهی برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن کند بر سر آنان تاج‌های شاهی که مرصع به در و یاقوت است قرار دارد و در طرف راست هر نفر از آنان هزار فرشته و در سمت چپ نیز هزار فرشته به او کرامت و تعظیم الهی را تبریک گویند.

از جانب الهی ندا آید: بندگانم و کنیزانم به عزت و جلالم سوگند، شما را جایگاه و مقام گرامی و عطایای فراوان دهم و شما را در جایی جای دهم که از زیر آن نهرها جاری است و شما در آن جاوید خواهید بود زیرا شما داوطلبانه برای من در ماهی که من بزرگش داشتم روزه گرفتید پس خطاب به فرشتگان فرماید: فرشتگان من بندگان و کنیزان من را به بهشت داخل کنید در اینجا امام فرمودند این پاداش برای کسانی است که یک روز از اول یا وسط یا آخر ماه رجب را روزه بدارند.

آنان که از این ماه بهره کافی را نگرفته‌اند به امید هلال شعبان هستند، ماه ولایتِ ماه است از ساحل علقمه تا سواحل همه قلب‌ها میزبان روشنایی ماه ولایت قُمری است که امروز جوانان بسیاری افتخار حضور در مکتبش را دارند.

ماه شعبان ماهی که منسوب به پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) است که خود فرمود: شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود.

ماه شعبان هنگامه شور و شکفتن است؛ شکفتن گل‌های ملکوت در باغ بارور هستی، ماه لالایی‌های میکائیلی و ماه گهواره جنبانی جبرائیل است.

چند ماه در یک ماه طالع می‌شوند، پس از طلوع آفتاب میلاد سرور آزادگان حضرت عباس است که سر نشسته بر نیزه‌اش با خورشید آشکار بود و این مقدمه‌ای برای طلوع سجاد(ع)، مقدمه سجود و بندگی است.

فرخنده باد تبسّم شیرین علی(ع) در یازدهمین روز شعبان؛ دمیدن خورشید اکبر بر دستان لیلا و دستان نازنین حسین(ع).

مبارک‌تر از این‌ها طلوع آفتابی در میانه ماه، مبارک باد طلوع مهدی(عج) از مشرق سامرّا؛ دسته گلی که نرگس از کرانه و ساحل کوثر به بهشت نگاه منتظران می‌بخشد.

شعبان مقدمه‌ای برای رسیدن به رمضان، ماه ضیافت الله است. ماه گشوده شدن درهای رحمت حق بر بندگان و لحظه شماری انسان عاشق برای دیدار رب.

روزه‌داری، نماز خواندن، صدقه دادن و عبادت در این ماه برای مسلک نشینان عاشق رنگی دگر دارد.

این ماه بوی یار می‌دهد و هنگامه وصل را نویدبخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات